Hej på er.
Tänker inom snar framtid skaffa ny kombi och vänder mig till er!
Kör sen ett år tillbaka en Toyota Avensis 2.0 -04 som funkar kanon, ni kan ju också se några av dom tidigare bilarna jag ägt om man skulle jämföra.
Kommer till slutet av året flytta till centralare villa samt knodd #2 ska kika fram, så detta medför även lite nytt.
Bilen kommer behöva växa eller vara likvärdig Toyan samt den kommer inte ha samma hårda krav på förbrukning då den kommer rulla lite mindre till vardags.
Kör ganska rejäla streckor till helgerna och bilsemestrar en del under sommaren, 50-60 mil i ett streck är varken kul för ryggen eller trumhinnan i dagsläget
Önskemål är:
-Matigare motor/karaktär, gärna diesel eller större bensinare, inga monster nu alltså, tycker 150 dieselkusar duger fint! Jämför med 2.0 avensisen.
-Automat
-Bra komfort för långa sträckor, generösa inställningsmöjligheter på stolen.
Har aldrig suttit bra eller lågt nog i avensisen, är ändå bara en 180cm
-hyffsat ljudisolerat, det surrar fint efter 2h @ 140km/h med toyan.
-läderklädsel mot bebisars kaoz
-Hyffsat ljud samt aux, eller möjligheten till att skaffa det.
-Helt fällbara baksäten så man kan rulla ut madrass = husbilsbil! (Se gamla audi 80)
-Låg (hög?) utväxling. Inga 3000varv i 100km/h. Finns fan inget värre.
Det är väl vad jag kommit fram till på ett ungefär, några av bilarna jag kollat på är:
-Audi a6
-v70 II eller vad man säger. karossen från -08
-Citroen c5
-Senare avensisen
-Accord -09
-Mondeo
Hade tänkt lägga en 130-150k, tycker man kan hitta mycket intressant för dom pengarna men vissa av alternativen kanske är ren skit, därav tråden
Kom gärna med åsikter och tips om motorer osv!
Kan väl säga att jag är ganska svag för hondan också.
Tack på förhand.