Halloj,
Var ute å gled med cougarn häromdan när bilen plötsligt dog, döden föregicks av en kraftig smäll (avgassmäll tippar jag på), varför det small har jag ingen bra förklaring till mer än att CDI boxen fick spel och fixade en misständning...(?)
När jag sen testade starta så tände den inte till, motorn gick dock runt fint som vanligt. Kollat brytar/rotorpinne å den snurrar som den ska å sitter stabilt. Kommer också bra med soppa till förgasaren och inga missljud eller trögheter när motorn drar runt.
Har ett procomp tändsystem, (CDI ignition box, tändspole, fördelare) och försöker nu sätta mig in i hur systemet funkar och hur jag ska angripa felsökningen. Sitter också ett relä innan CDI boxen.
Är det nån som har erfarenhet av procomp eller MDS eller annat helelektroniskt tändsystem?
Min CDI box matas med 12+ från tändningslåset samt 12+ via relät (batteriet enligt kopplingsschema). CDI boxen i sin tur matar tändspolen med + och -.
En fråga, när jag vrider på tändningen (ström på) så får jag 12+ till CDI boxen enligt kopplingschema i nedan länk. Ska det då gå vidare 12+ till tändspolen också, eller sker det först när jag försöker starta motorn?
http://www.store.procompelectronics.com … %20CDI.JPGTacksam för tips!
Mvh
H