Jag ville ha en rolig bil med mycket effekt så att man kan köra både bana och på väg med sidan före :) Så då fick de bli att börja bygga på sierran och pinto motorn rasade så jag ville ha något som tål mer effekt och är hyfsat... Visa mer
Det händer lite småsaker hela tiden Nu har jag monterat dit 6 punkts bälten, lagat en vevhus catchtank, monterat lite burstoppning vid huvudet och fixat med lite smågrejer här och där! Nästa vecka ska förhoppningsvis HX40in komma så då blir det turbobyte och så skulle jag vilja byta till starkare ventilfjädrar så jag funderar på om fjädrarna skulle passa från bmw m50
Bältena på plats
Bur isolering
Catch tanken, Jag lagade den som en "cyklon" så kommer det någon olja i den så rinner det till motorn igen
Har även fått hem 4st 38mm spacers samt ett nytt KN luftfilter då mitt gamla gick sönder och såg allmänt fult ut!
Och såhär ser det ut just nu under huven!
I september kommer jag fara med bilen till Barkarby bilträff ifall någon råkar se den där
Igår blev även alla hjulvinklar upptittade och lite justering!
Sen tycker jag att ve tabellen har varit konstigt hög + att den har gått lite konstigt på lamda så jag tänkte att de var lika bra att titta hur soppafiltret såg ut! Och det var ingen rolig syn Dels hade båda gavlarna lossnat från filtret samt helt igensatt med skit!
Så det blev att riva hela soppasystemet i trunken också och rengöra alla pumpar, slangar och tanken där!
Så de blir väl antagligen och ta bort spridarna och se hur dom ser ut och kasta ner dom i ultraljudstvätten på jobbet en sväng också! Sen i med ett nytt filter och köra nån vecka och se hur filtret ser ut efter det igen!
Nu har jag fått ihop hela soppasystemet igen och lagt dit en ny stål filterinsats från Aeromotive som ska tåla e85 Sen har jag även fått på nya turbon ikväll! Så imorgon blir det provkörning :rita:
Jag tiggade på en 3" v-bandsfläns på avgashuset istället för den där 6 bultade flänsen!
Downpipen kapade jag bara av 2cm och la dit en liten bit 3" rör och en 3" vbandsfläns så var det klart! Här är en närbild på migsvetsen på downpipen
Och såhär blev det! Avgashuset blev även ny coatat ikväll före jag monterade dit det
Tack När det inte finns allt att köpa klart så får man bygga och komma på grejer själv Sen så är det ju både billigare och roligt samtidigt att få köra något själv som inte alla andra har
Jo jag misstänker också att jag måste ha en större wg! Men jag ska se om de går att laga om min lite först! Jag ska ju ända ladda runt 2bar! Men de skulle ju vara kul att kunna köra lite mindre också tex för reg besiktning osv! Sen kan jag också säga att på filmen hade jag först 1bars ladd vid 5000 varv och 1,65 vid varvstopp så den hade absolut inte bra register då
Nu kör jag 1,5bar vid 3400rpm och efter 5400rpm far laddet iväg till 2bar just före varvstopp! Jag hade antagligen wgn felkopplad vid filmen därför var det så satans sent ladd + laddtrycksspärr på 1,65
Nu har jag fått lite färg på motorhuven och där listerna satt original! Sen har jag även monterat tillbaka sidokjolarna och satt fast dom lite bättre än förut.
Eftersom jag även hade problem med mitt laddtryck så skickade jag iväg en beställning på en ny 60mm wastegate förra veckan och idag fick jag hem den Så nu blir det att ta bort grenrör + turbo och svetsa dit nya wg flänsen och se om mitt laddtryck blir som jag vill! Sen ska jag väl fixa lite med inredningen och fixa lite annat smått innan barkarby bilträff nästa helg
Ser iallafall ut som det är mycket bättre flöde i nya wastegaten
Nu får det vara nog med den här bilen! Som de känns nu får den stå ett par år tills man samlat ihop pengar och lust att börja med den igen! Nya wgn var bara sopor och när jag sku pressa ur styrningen i den så sket det sig totalt så jag orkar inte mera nu!
Enda alternativet för att få igång den igen är att köpa en märkes wg för 6000-7000kr och de kommer ta jävligt länge innan jag lägger dom pengarna på en sån!