Länge sedan update nu, men hänt lite grejjer, har väl funkat helt okej sedan besiktning lite problem med avgasläckage samt laddtrycksläckage då insuget sprängdes och ett bränslerör gick av så blev att ställa av den för vintern och börja uppdatera lite inför nästa säsong:
Nytt grenrör (x) Nytt insug (x) omsvetsad Bmw zf låda från 328 (skaffad ej monterad) Ny turbo Holset hx40 super (x) Ny wg hks 60mm kopia (x) Griffin alukylare (skaffad ej monterad)
Smidig lösning på grenröret! Funderat på att göra någon liknande design då det blir aktuellt för min del, känns som en lämplig svårighetsgrad utan alltför stort ormbo av rör att få ihop, då man gör det för första gången Har en -88 190 förgasare hemma som ska konverteras till insprut med hjälp av megasquirt som projektarbete, och då kanske det hamnar en snäcka under huven sedan, då jag har det mesta liggandes redan Har du någon aning om vad koppling och låda pallar? (4vxl manuell)
Riktigt snygg bygge för övrigt, mercan verkar ruggigt fräsch! Dock lite lågt ( ) laddtryck kanske, för att vara diesel?... Vet att en lokal mynä-raggare sprängde sitt insug på 3,8 bars tryck hehe
Smidig lösning på grenröret! Funderat på att göra någon liknande design då det blir aktuellt för min del, känns som en lämplig svårighetsgrad utan alltför stort ormbo av rör att få ihop, då man gör det för första gången Har en -88 190 förgasare hemma som ska konverteras till insprut med hjälp av megasquirt som projektarbete, och då kanske det hamnar en snäcka under huven sedan, då jag har det mesta liggandes redan Har du någon aning om vad koppling och låda pallar? (4vxl manuell)
Riktigt snygg bygge för övrigt, mercan verkar ruggigt fräsch! Dock lite lågt ( ) laddtryck kanske, för att vara diesel?... Vet att en lokal mynä-raggare sprängde sitt insug på 3,8 bars tryck hehe
Joo ganska simpelt grenrör låter spännande, har tyvärr ingen aning om vad en sådan koppling och låda håller Har hållit mig på lägre sidan med laddtrycket då det är en sugmotor orginal så, men körde på 2.2bar i slutet men då ville inte insuget vara med längre
Joo ganska simpelt grenrör låter spännande, har tyvärr ingen aning om vad en sådan koppling och låda håller Har hållit mig på lägre sidan med laddtrycket då det är en sugmotor orginal så, men körde på 2.2bar i slutet men då ville inte insuget vara med längre
Aha okej på så vis, ska du fortsätta köra så eller kommer den att uppgraderas för att palla lite mera? 2.2 bar är ju nog maffigt egentligen, då problemet blir att få insuget att hålla så "duger" det
Joo ganska simpelt grenrör låter spännande, har tyvärr ingen aning om vad en sådan koppling och låda håller Har hållit mig på lägre sidan med laddtrycket då det är en sugmotor orginal så, men körde på 2.2bar i slutet men då ville inte insuget vara med längre
Aha okej på så vis, ska du fortsätta köra så eller kommer den att uppgraderas för att palla lite mera? 2.2 bar är ju nog maffigt egentligen, då problemet blir att få insuget att hålla så "duger" det
ja blir nog att köra nästa år tills denna motorn rasar så blir det väl 606 sedan problemet var nog kanske inte det höga laddtrycket att insuget gick sönder snarare amatörbyggt av mig samt utan förstärkningar men det nya har tjockare väggtjocklek samt förstärkningar och bättre genombräning vid svetsningen än det förra så förhoppningsvis ska det hålla