Mappning eller chipp til toyota st165 gt4

RaaZer
5 november 2006 · 87 Inlägg

Tjena, undrar ifall man ska mappa eller chippa bilen, bilen kommer att få en 3"DP,
3" avgasystem, sportluftfilterinsats, resonanslådan är bortplockad och katen också...
Är det verkligen säkert att chippa bilen med dessa inställningar eller ska man mappa?
Tacksam för svar av den kunnige.

response Studerande
5 november 2006 · 463 Inlägg

I din signatur står det: "Trimchip? Slå iväg ett PM till mig." Alltså borde väl du veta själv? tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
RaaZer
5 november 2006 · 87 Inlägg

response skrev:
I din signatur står det: "Trimchip? Slå iväg ett PM till mig." Alltså borde väl du veta själv? tongue

Hehe, lite komiskt kan det vara ja, jag och Itsfun är sammarbetspartners/sponsor till mitt gokartåkande. Jag vidarbefodrar bara kunder till de. Jag vet själv inte ifall det är det bästa att bara chippa när man gjort andra grejjor. Jag var helt enkelt lite lat istället för att ringa Qvarnis och fråga...

Sharky
5 november 2006 · 10 287 Inlägg

Detta är bara en fråga som dom som tillverkar chip kan svara på. Dvs om dom har gjort en mappning och bränt den på ett chip med vad som motsvarar din bestyckning.

(Sannolikt så bör det lira eftersom du gjort så pass lite åt din bil/motor...)

/Göran

RaaZer skrev:
Tjena, undrar ifall man ska mappa eller chippa bilen, bilen kommer att få en 3"DP,
3" avgasystem, sportluftfilterinsats, resonanslådan är bortplockad och katen också...
Är det verkligen säkert att chippa bilen med dessa inställningar eller ska man mappa?
Tacksam för svar av den kunnige.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
RaaZer
5 november 2006 · 87 Inlägg

Sharky skrev:
Detta är bara en fråga som dom som tillverkar chip kan svara på. Dvs om dom har gjort en mappning och bränt den på ett chip med vad som motsvarar din bestyckning.

(Sannolikt så bör det lira eftersom du gjort så pass lite åt din bil/motor...)

/Göran

RaaZer skrev:
Tjena, undrar ifall man ska mappa eller chippa bilen, bilen kommer att få en 3"DP,
3" avgasystem, sportluftfilterinsats, resonanslådan är bortplockad och katen också...
Är det verkligen säkert att chippa bilen med dessa inställningar eller ska man mappa?
Tacksam för svar av den kunnige.

Jag tror på dig, tackar så mycket för svaret

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang