Fortsättningen på gårdagens jobb.
Fick riva bort kammen igen då jag glömde helt bort att kolla ventilspelen och tänkte det var enklast medans den inte var på plats då man kan sätta dit 1 tryckare i taget..
Stötte på ett problem, en pinnbult på avgassidan hade gått av.. Va bara att hugga tag i det och borra ur den och gänga nya gängor.
Skitgöra men fick till det skapligt dock med m10, tänkte köra med en gänginsats till m8 igen så alla pinnbultarna blir likadana.
Hade dock inte några sånna hemma så får vänta ett tag innan jag kan skruva dit avgasröret.
Nyplanade toppen på plats, gick väldigt smärtfritt att få på igen.
Och så bestämde jag mig för att fixa bromservon när ändå insuget låg på sidan.
Körde hål i insuget och gängade för en slangkoppling men hade inte heller det hemma så skruva för tillfället dit en skruv...
Vet inte hur pass stort hålet behöver vara för att få tillräckligt med vakuum till klockan, men visar sig väl.
Allt man hunnit med idag, blir roligt att se om det blir någon märkbar skillnad med toppen men man ska väl inte förvänta sig för mycket!
Extrabild inuti fördelaren! Tog den dock från helt fel håll såg jag nu... Det svarta under rotorn är magnetgivaren som är dit tryckt "uppochner" som jag skrev tidigare.
Allt för denna gång!