tjenna grabbar och tjejer då jag blev en gubbe o helgen 24år så tänkte jag att det var dags att åka lite bekvämt i stället för den lilla e30 så n är det dags att lägga den på hyllan ett tag, ska dock ha kvar den och pilla med när jag har lust, den ska få nya bustningar och blästar bakvagnen och framvagnen och lacka upp mm och så ska den bli reg besiktigad med :twisted: . så här är en bild på nya projektet
motorn kommer ju givet komma från e30 som består av
block:
m50 som går på sprit
riktplanat, honat samt balanserat
smidd 2.8 vev
h-profil stakar
m52kolvar
nya lager och packningar
oljepump/vattenpump
m3 oljehus med oljekyl
hela motorn i arp
Cooperring packing
stödgördelkit
racekamkedja
racetermostat
eget byggt pulssplit grenrör
hx40 billet
60mm wastegate
3" downpipe och 3"rostfrit halva vägen
powertec 50mm dump
lintec filter
intercooler modell större
3" tryckrör
topp:
planad och portad topp
inslipade ventiler
ppf ventilfjäder kitt (8500 rpm)
dubbla insugskammar
turbo insug
bränsle:
40liters Fuelcell
dubbla bosch 044
siemens 875cc
malpassi linjär btr
an8 bränslerör
allstar bränslefilter
tändning:
vems 3,6 med launch control på kopplingen, info display, minne för loggning
vag spolar
bcpr7es
vi får se om e39 våran grej, gillar vi den,
blir det ju riktiga fjädrar bromsar och allt vad det innebär
så tanken är att bygga en bil som går att crusa runt på helgerna men ändå går att piskas hårt på