volvo 142 1974 isbils/grusräser projekt som införskaffades förra hösten, kördes i vintras och började rivas i våras, nu är den till stora delar färdig, men det finns väl alltid något att pilla med på en bil så jag kommer... Visa mer
ikväll har jag bytt medbringare och en synkring på 1-2 växel. så lådan ska i bilen imorgon igen om inget roligare dyker upp. fick mina extraljus idag oxå, dock bara ett par... så det fick bli ringa och gnälla.
Tjusig progress! Hur går det med stötfångarna då ingen ide att skämmas ....de finns två läger kring -74;orna....du vet....peronligen har jag inget alls emot utseendet, men jag är såklart lite partisk !
Suttit och läst igenom tråden och jag är väldigt imponerad och avundsjuk på detta bygget! Blir riktigt snyggt och proffsigt! Tror nästa bygge får bli en 140, är ju riktigt fina bilar!
Isbil, så faan heller... Djupt imponerad av din renovering, blir ju hur bra som helst, och lite till, har läst igenom hela tråden nu. Gillar att du byggt med B20 och dubbla weber. Hade själv några sådana motorer för typ hundra år sedan. Det insugsljudet slår det mesta.... Prenumeration lagd.
Isbil, så faan heller... Djupt imponerad av din renovering, blir ju hur bra som helst, och lite till, har läst igenom hela tråden nu. Gillar att du byggt med B20 och dubbla weber. Hade själv några sådana motorer för typ hundra år sedan. Det insugsljudet slår det mesta.... Prenumeration lagd.
Tack och bock:) ja jag vettetusan vad det är som gör insugsljudet på b20!