volvo 142 1974 isbils/grusräser projekt som införskaffades förra hösten, kördes i vintras och började rivas i våras, nu är den till stora delar färdig, men det finns väl alltid något att pilla med på en bil så jag kommer... Visa mer
Har du skaffat nya kromlister eller polerat upp de gamla? vart köpte du listerna isånnafall
det är dom gamla som jag har putsat lite, en del skulle behöva bytas ut mot finare.. den finns nya att köpa på vp-autoparts fast dom kostar en del har jag för mig..
om du ska ha den i trafik så måste du ha fungerande spolarsprut för trafiksäkerheten och du får ombess utan den men om du int ska ha den i trafik så kör utan eller gömd i kupen!
om du ska ha den i trafik så måste du ha fungerande spolarsprut för trafiksäkerheten och du får ombess utan den men om du int ska ha den i trafik så kör utan eller gömd i kupen!
Undvik helst att ha spolarvätska inne i kupen, då ren spolarvätska är mer brandfarligt och giftigare än bensin. finns det inte plats att gömma den någonstans mellan ytter och innerskärm?
okej, men den blir väl ett ont måste om den ska besiktigas iallafall, det blir en liten variant, brevvid expansionkärlet typ. kabeln är framdragen dit iallafall
idag har jag fått resten av extraljusen. vart visst en suddig bild
och så har jag skruvat dit stänklappsfästena mellan skärm och ramben fram.
och såhär ser spolarbehållaren ut som jag tänkt andvända om någon funderar..
imorgon ska jag börja smida på ett extraljusfäste om jag hittar nått lämpligt material. jag funderar på om man ska orginal stänklappar eller om man ska dra till med nå rallylappar... vad tycks??
Ja tycker du borde satsa på rallyläppar... Den blir ju lite lätt rally stukad då .... BTW du har inga planer på turbo konvertering ??... eller har du andra planer???...
Ja tycker du borde satsa på rallyläppar... Den blir ju lite lätt rally stukad då .... BTW du har inga planer på turbo konvertering ??... eller har du andra planer???...
nja klart det skulle vara fränt med en turbomaskin, men det blir nog i en annan kaross isånnafall, mer byggd för stripp