2789
Sök

Kan man LB-regga en bil nu?

:p
52 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
#1
Jag och farsan har lite svårt att komma överrens om en fråga...

Kan man LB-regga en bil nu? Eller har det satt stopp på det, dvs nya regler?

Får höra med er då! Nåå, kan man LB-regga fortfarande? tongue


12 086 Inlägg
3 september 2013
#2
Det gick kalas i början på året när jag regga min Passat.

Reglerna har ändrats flera gånger under tiden men senaste buden va;
Galler, inga krav på intyg. Ska va fäst i golv och tak.
Inga airbag får finnas vid och bakom gallret.
Bälten får va kvar.
Ryggstöd får va kvar sålänge de är nerfällda och fastsatta på ett sätt så de inte går att fälla upp enkelt.
Inga krav på öglor.
Man kan inte längre regga sedaner.
Senast redigerat av Germax (3 september 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
3 september 2013
#3
Germax skrev:
Det gick kalas i början på året när jag regga min Passat.

Reglerna har ändrats flera gånger under tiden men senaste buden va;
Galler, inga krav på intyg. Ska va fäst i golv och tak.
Inga airbag får finnas vid och bakom gallret.
Bälten får va kvar.
Ryggstöd får va kvar sålänge de är nerfällda och fastsatta på ett sätt så de inte går att fälla upp enkelt.
Inga krav på öglor.
Man kan inte längre regga sedaner.

Vad är vitsen att LB-regga en personbil? Vägtrafikskatten är ju viktbaserad numera. Kommer inte ihåg exakt vilket år men min Chevavan gick från 1000 kr till 3000 kr bara så där. Den är LB-reggad.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

:p
52 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
#4
Skatten på en v70 Diesel (Utan partikelfilter) ligger väl runt 6000/år och med en LB-reggning så går den ner till runt 3100/år. Såå, man spar väl in sisådär 3000:-/år. OM jag inte är ute och cyklar.


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
3 september 2013
#5
Jonte-K skrev:
Skatten på en v70 Diesel (Utan partikelfilter) ligger väl runt 6000/år och med en LB-reggning så går den ner till runt 3100/år. Såå, man spar väl in sisådär 3000:-/år. OM jag inte är ute och cyklar.

Ja, då är det ju idé att LB-ragga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

12 086 Inlägg
3 september 2013
#6
Vettemannen skrev:
Germax skrev:
Det gick kalas i början på året när jag regga min Passat.

Reglerna har ändrats flera gånger under tiden men senaste buden va;
Galler, inga krav på intyg. Ska va fäst i golv och tak.
Inga airbag får finnas vid och bakom gallret.
Bälten får va kvar.
Ryggstöd får va kvar sålänge de är nerfällda och fastsatta på ett sätt så de inte går att fälla upp enkelt.
Inga krav på öglor.
Man kan inte längre regga sedaner.

Vad är vitsen att LB-regga en personbil? Vägtrafikskatten är ju viktbaserad numera. Kommer inte ihåg exakt vilket år men min Chevavan gick från 1000 kr till 3000 kr bara så där. Den är LB-reggad.

/Benny

Vitsen med att LB-regga en personbil tex min Passat är att skatten sjönk från 6133kr till 3289kr.


Sök