Ja en bil som skall bli i betydligt bättre skick än vad den är nu =) och komentera gärna vad ni tycker =) ska man renovera helt orginal eller ska man uppdatera med vissa grejer som kan användas från 9000 tex eller bara 900... Visa mer
Skoj att snubbla in i en og900-projekttråd nä man gör en bildsökning på Google. Den där Airflowkopian av Johansson Motorsport skulle man vilja lägga rabarber på. Har lovat att inte bygga om en original (även om det vore mycket bättre), så nu söker jag efter glasfiberkopian. Säg till om du kan tänka dig att sälja.
Hej på er alla... här har det tyvärr inte hänt så mycket på läääääänge då jag mest jobbar och bor i Köping nu. Plus att hela min oxblod inredning, instrumentbräda och mitt nya motorblock har gått åt skogen när mitt hus brann i somras + massa andra grejer jag hade skaffat till bilen Så nu söker jag efter en ny inredning och instrument bräda i mint utförande.
Nä det är ett jäkla skit med brand... Jo jag har försäkring... men frågan är ju vad man får ut... det ska ju räknas av åldersavdrag... och så är ju frågan vad man kan sätta för värde på en sådan inredning, intrumentbrada =/ Skulle ju funka med oxblod stolar från 9000 oxå som är elstyrda och 900 baksäte. men inte mycket lättare att få tag på det.
Men men det löser sig säkert på något vis får man hoppas....
Nä det är ett jäkla skit med brand... Jo jag har försäkring... men frågan är ju vad man får ut... det ska ju räknas av åldersavdrag... och så är ju frågan vad man kan sätta för värde på en sådan inredning, intrumentbrada =/ Skulle ju funka med oxblod stolar från 9000 oxå som är elstyrda och 900 baksäte. men inte mycket lättare att få tag på det.
Men men det löser sig säkert på något vis får man hoppas....
Det är sant. Och fastän försäkringen kanske täcker värdet så hittar man inte samma delar en gång till
Motor som håller på att plockas ner för byte av mycket grejer otroligt att det kan se så fint ut under ventilkåpan Nästan så det känns som man gör detta i onödan... men vill va säker på att allt är som det ska
Blir att lämna in för att horna cylinderloppen och toppen skall oxå lämnas in för att slipa in ventilerna och plana toppen, skulle vilja porta toppen lite man har ingen kunskap om det.
Nu är blocket rent från andra delar iallafall så nu blir det att tvätta det på måndag kväll ihop med andra grejer som satt på motorn så det blir rent och fint... blir nog blästra med plastkulor oxå så får vi se hur det blir... funkar bra på andra grejer från verktyg som vi kör på jobbet då de behöver göras rent från beläggning. Kommer bild på det när jag testar...