3076
Sök

Volvo s60 2,4t kraftlös?

50 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
Hej igen..

Har en volvo s60 2,4t 01 som känns riktigt jävla trött.. Men ibland när jag har kört en längre sträcka landsväg så hoppar den bara till och går som den ska men de är sällan.. Nybytt magnetventil och alla slangar från magnetventilen är oxå nybytta. Lmm är oxå nybytt.Chippade bilen för inte länge sen och då gick den lite bättre i början men nu är den riktigt trött igen..
Det känns som att bilen går mycket bättre när det är kallt ute?
Står jag på tomgång och varvar så kommer varvstoppet vid 4k varv ska det göra det? Sen tar det lång tid för turbon att bygga laddtryck. Men när jag väll fått laddtryck tar det inte alls lång tid innan den släpper trycket igen och går ner till 04-05..
Ingen lust att lämna in bilen på volvo då dom bara kommer säga att det inte är nått fel för då hade motorlampan lyst... så frågan är har ni någon aning om vad det kan vara för fel?

Mvh Pontus!

50 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
Ingen som har någon aning om vad det kan vara?

8 250 Inlägg
9 september 2013
Att bilen går bättre när det är kallt ute är rätt naturligt då svalare luft ger mer effekt. Att du inte kan varva mer än 4000 utan växel i när du står still är en skyddsfunktion i styrboxen. Kan vara ide för dig att kolla vilken version av gasspjäll du har till att börja med. Dem gamla med vit etikett är kända för att strula och kan ge såna symptom du beskriver. Kan i lindriga fall "ordnas" med annan mjukvara. Det är dock bara en tillfällig lösning.

4 670 Inlägg
9 september 2013
Har du felsökt nått själv? Kollat över alla slangar? tryckrör? provtryckt? gjort en service med nya stift osv?

Känt på impellerna på turbon så den är frisk?

50 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
har kollat och det är en gul etikett på gasspjället. har kollat alla slangar bytt tändstift känt på impellern och den känns som den ska...

Sök