3203
Sök

Astra miständer går dåligt

opelmtx
7 november 2006
Trådstartare
#1
Ingen som har någe tipps? när den blir varm går han inte över 2000rpm/min bara miständer hostar spikar mm... har bytt lamdan fördelare stift kablar spjäl läges givare... kan det vara tändläges givaren som är dålig? det konstiga är att den går när den är kall...92a 1,4 liters motor

47 Inlägg
7 november 2006
#2
Tjyvluft gissar jag på om han går bra kall,kallstartfunktionen fetar på med extra bränsle vilket kompenserar ev luftläckage.

opelmtx
7 november 2006
Trådstartare
#3
isseman skrev:
Tjyvluft gissar jag på om han går bra kall,kallstartfunktionen fetar på med extra bränsle vilket kompenserar ev luftläckage.
Har kollat läcker ingenstans miständer bara

38 Inlägg
7 november 2006
#4
motorlampa lyser??


opelmtx
7 november 2006
Trådstartare
#5
micke_gt skrev:
motorlampa lyser??
Svar ja... glömde nog skriva det:)

38 Inlägg
8 november 2006
#6
hmm har för mig de ska funka att blinka ut felkoderna på en sån där ? testat de ?


Reparatör
306 Inlägg
8 november 2006
#7
Det enklaste är att blinka ut felkoderna.
Funkar fint.


opelmtx
8 november 2006
Trådstartare
#8
micke_gt skrev:
hmm har för mig de ska funka att blinka ut felkoderna på en sån där ? testat de ?
jo men vart gör man det? å hur?
tacksam för svar:P

38 Inlägg
9 november 2006
#9
satan oxå här satt man och försökte förklara på ett bra sätt hur man gör, ,å så när man skrivit nästan allt så minns ja att de finns ju fan en guide till de roll

ajja här är länken iaf
http://calibrateamsweden.se/artiklar/fe … ivning.htm

edit: ALDL kontakten sitter nog under motor huven vid höger(sett framifrån) stötdämpar torn på din astra har ja för mig:)


hoppas du får till de,, detta är ju för calibra men är nästan säkerpå att de  ska vara samma procedur för din astra smile
Senast redigerat av micke_gt (9 november 2006)


opelmtx
9 november 2006
Trådstartare
#10
micke_gt skrev:
satan oxå här satt man och försökte förklara på ett bra sätt hur man gör, ,å så när man skrivit nästan allt så minns ja att de finns ju fan en guide till de roll

ajja här är länken iaf
http://calibrateamsweden.se/artiklar/fe … ivning.htm

edit: ALDL kontakten sitter nog under motor huven vid höger(sett framifrån) stötdämpar torn på din astra har ja för mig:)


hoppas du får till de,, detta är ju för calibra men är nästan säkerpå att de  ska vara samma procedur för din astra smile
Hehe ahh ska kolla tack


Sök