höhöhöhö va roligt da,,,,
fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....
väx upp vetja.
fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....
väx upp vetja.
Thunderbird88 skrev:Jag besiktade min Thunderbird i somras.
Jag hinkade av kompressor remmen så den jäveln inte ligger och skiker som en stucken gris under huven och körde dit.
Kvinnan klarade INTE av att köra den kan jag lova er. Eftersom jag hade hinkat av kompressor remmen så fick bilen suga luft igenom kompressorn osv så den vart lite tjurig, men verkligen inte svår. Hon hade problem som fan så jag sa åt henne att vänster bromsa och möta upp med gasen och bara vara bestämd.
Hon gjorde det, blev rädd och fick kärringstopp med bilen, en automatare Gång på gång. Trodde jag inte ens skulle ha batteri kvar i bilen innan hon ens rullade en meter. Till slut så fick jag köra in den i hallen för hon gav upp.
Upp med bilfan på lyften och hon börjar kolla allting. Klagar lite smått på glapp i hjulen men det viftade jag bort från dom snabbt med att jag precis hade stoppat ihop det och inte efterdragit lagret. Det köpte dom, iofs så var det ju sant också.
Sen kommer en annan besiktningskille in i bilden och ska kolla under bilen. Tar fram hammaren (på en renoverad bil?!?!) och ska leta rost. Jag säger åt honom att han inte kommer hitta något. Han säger att han ska kolla utsatta ställen och jag säger till skarpt att dom utsatta ställen är tamefan fixade och at than ska lägga av.
Dom sänker den sakta och jäveln börjar gå och knacka på tröskellådorna med knogarna. Jag frågar vad han håller på med och han säger att han letar rost. Jag halvskriker att bilfan är renoverad för 1½ år sedan och det finns inte ett jävla skit på bilen. Han lägger av och jag tänker för mig själv att kan man inte riktigt förvänta sig rost på en bil som är i väldigt fint skick..
Hur som helst, nu kommer det jag fann roligt
Tjejen skulle kolla under motorhuven. Noterar inte alls att batteriet ligger i skuffen och att en kompressor sitter där istället utan hon kollar otroligt noga runt mitt insug (??) ungefär som att hon ska putsa på mina spridare. Så nära med nästan var hon och nosade som fan runt insuget. Till slut så godkänner hon den och när hon printar ut besiktnings protokollet så frågar hon hur många hästar den har och jag svarar "Den är helt original, precis som ni vill höra "
Jag vettefan om dom är så värst smarta på bilprovningen i ärlighetens namn...
Bästa var dock när jag och min kompis besiktade hans BMW E34 M5. Rätt vassa kammar på dom original, tomgången är lite såhär små trevlig och ojämn som det ska vara
Besiktningsgubben säger i slutet av besiktningen när den är godkänd "Förresten, du har en trasig kolv i motorn". Jag säger bara "Öh... jasså? Det har han?" och får svaret "Ja, det är därför den går så dåligt på tomgång"
Dessa grabbar alltså
0
0
0
0