2711
Sök

smater ljud

778 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
hur får man "stcc" ljud i bilen är det bara börja trima eller finns det nån lättare set nåt med teningen att göra

645 Inlägg
7 november 2006
Tror du menar "pys" ljudet från en dumpventil.

//Marcus Saari

Meister
6 763 Inlägg
15 Inlägg
7 november 2006
det är baktändningar som låter när dem släpper gaspådraget, prcis som på skotrar om du ngn gång haft en sån med stor motor.. det ligger kcvar soppa efter gaspådrag, men all soppa används inte..

645 Inlägg
7 november 2006
jaha, STCC.
Trodde han försökte stava ljudet som en dump ventil gör;)
*pinsamt* tongue

//Marcus Saari

778 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
nej!!!!!! jag menar knaster ljudet! när man små trampar på gasen!!!!  jag har bättre sak att jemföra med nu drag racing bilar knastrar när dom kör löngt med bilen! det är så jag menar eller ska jag spela in nåt ljud så får ni höra

645 Inlägg
7 november 2006
Du menar när dem drar iväg på starten etc?
Kan det vara varvstoppet?

//Marcus Saari

Lada-missbrukare
566 Inlägg
7 november 2006
WTF!!!??? Här har jag tampats i veckor med att få bort "bluddrandet" å "smattrandet från min bil vid lågfart å tomgång...Å så e de nån som vill HA sånt...??? :S
Näää om de på nått sätt skulle gå å "flytta över" till din bil så e ja frivillig:Ptonguetonguetonguetonguetonguetongue
Senast redigerat av Lada Tuning (7 november 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 november 2006
jag tror då på att du menar avgas knaster lr nåt!? polaren har det på sin saab, har han 2,5" från katten å ingen bakre ljuddämpare... den låter lite så!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

72 Inlägg
7 november 2006
tryck på en japsdämpare,,, beror ju givetvis på vad det e för bil men det kanske kan hjälpa dig att komma undan jävligt billigt om du inte e allt för kräsen.. när du säger drag race bilar,, d e inte V8 på sprit du menar ? tongue dom om nåt smattrar fett gött hähä

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D

Dude
197 Inlägg
7 november 2006
haha

Ät aldrig snö som blivit gul!

778 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
tack så det är bara byta till 2.5 avgassystem nåt bra märke på system?

2 672 Inlägg
8 november 2006
japp så gjorde polaren på sin 9000! å ingen bakre dämpare! tror han satte dit ett rostfritt simons lr nåt! men e inte säker, han heter gasspar här på garaget!
Senast redigerat av båge (8 november 2006)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

143 Inlägg
8 november 2006
som en bmw sexa låter smile dom smattra när de blir varv. Ljudet kan nog vara svårt att få till på en orginal motor på 4cyl. göra hål i grenröret borde ge liknande smatter annars wink

7 120 Inlägg
8 november 2006
Jag kanske är lite störd men menar han inte när man typ växlar elr så och sen typ säger det "Poff". Som den vita cossien gör på många av speedlife.se´s filmer.
Senast redigerat av Aerodynamik (8 november 2006)

BMW Power
2 362 Inlägg
8 november 2006
Aerodynamik skrev:
Jag kanske är lite störd men menar han inte när man typ växlar elr så och sen typ säger det "Poff". Som den vita cossien gör på många av speedlife.se´s filmer.

"poff" om vad? avgasknallar är det ju ändå? tongue men men..

Råtrimma bilen, överladdning etc tongue då får du garanterat ljudet, eller så kör du med lite felinställd tändning som man själv har haft förut, fast inte självmant smile på GTI bilarna går det att få tongue men som vissa sa.. beror ju också på vad det är för bil etc.

BMW, bogsering med wire :/

7 120 Inlägg
8 november 2006
FugitivE skrev:
Aerodynamik skrev:

"poff" om vad? avgasknallar är det ju ändå? tongue men men..

Råtrimma bilen, överladdning etc tongue då får du garanterat ljudet, eller så kör du med lite felinställd tändning som man själv har haft förut, fast inte självmant smile på GTI bilarna går det att få tongue men som vissa sa.. beror ju också på vad det är för bil etc.

jaa, ett sånt där pang ljud tongue

778 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
haha

845 Inlägg
8 november 2006
simonssportavgassystem!!!

2 672 Inlägg
8 november 2006
pulk skrev:
som en bmw sexa låter smile dom smattra när de blir varv. Ljudet kan nog vara svårt att få till på en orginal motor på 4cyl. göra hål i grenröret borde ge liknande smatter annars wink

dom låter lite hyffsat fint ja! en en fyra går å få att låta så! bara man har rätt saker! min BMW fyra lät lite så utan bakre ljuddämparen.. smattrade gött som fan! men det var för mycket amazon ljud för att kunna va p åen BMW tyckte jag! så det fick bli en 3" dämpare längst bak som gav ett redigt dovt ljud!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sök