2640
Sök

Kan Ac:n läcka vatten?

85 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Det är nånting som läcker på min bil. blir nästan alltid stor pöl under bilen när jag parkerar den, nära höger däcket blir det en pöl. Har inte luktat på det, men pölen syns inte dagen efter. Har AC i bilen men den funkar inte, och ac remmen sitter kvar ännu, ska jag ta av remmen kanske? Och jag tror inte det är glykol, för hållaren har inte minskat nånting.

MVh

Evildan
17 september 2013
Höger fram, där sitter spolarvätskebehållaren på 940 om det är den bilen du menar.
Lukta/smaka på vätskan så märker du vad det är som läcker.

85 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
har kollat runt spolarvätskan, ser inge läckage där. och det har inte minskat nånting där heller.. och pölen är inte så långt fram, typ bredvid längst ner på däcket till vänster om höger däcket
Senast redigerat av Widens (17 september 2013)

Evildan
17 september 2013
Taklucka? Avrinningen som går ut där?
Klimatanläggningens spillvatten går vad jag minns ut nästan mitt under bilen.

Du får nog ha det stora nöjet att slicka på fläcken wink
(alternativt hålla ett papper under och fånga någon droppe)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
17 september 2013
Widens skrev:
Det är nånting som läcker på min bil. blir nästan alltid stor pöl under bilen när jag parkerar den, nära höger däcket blir det en pöl. Har inte luktat på det, men pölen syns inte dagen efter. Har AC i bilen men den funkar inte, och ac remmen sitter kvar ännu, ska jag ta av remmen kanske? Och jag tror inte det är glykol, för hållaren har inte minskat nånting.

MVh

AC:N kan inte läcka vatten då den inte innehåller detta ämne utan gas och lite olja. Men med en fungerande AC så blir det isbildning på vissa rör och när man ställer bilen så smälter denna is till vatten och rinner ner nånstans beroende på bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 738 Inlägg
17 september 2013
kan nog vara kondens vatten från ac.
på våran 945a med ac är det alltid en pöl under bilen med kondensvatten, även fast ac knappt funkar tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

German Engineering
9 083 Inlägg
17 september 2013
Har du kollat värmepaketet?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök