Pickisen drar nog 2L bara man rasslar med nycklarna framför den.. skämt åsido. Har nog svårt att komma under 2-2.5 L/mil.. och då är det cruising-mode med undantag för att börna lite nån gång ibland.
Det ska väl ändå kännas att man kör en gammal jänk?
Värt varenda droppe
Förstår dig! Min s4 går inte speciellt snålt den heller, men tycker verkligen det är värt det
Pickisen drar nog 2L bara man rasslar med nycklarna framför den.. skämt åsido. Har nog svårt att komma under 2-2.5 L/mil.. och då är det cruising-mode med undantag för att börna lite nån gång ibland.
Det ska väl ändå kännas att man kör en gammal jänk?
Värt varenda droppe
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag har sedan 1:a fulltankningen i April tankat 265.6 liter och på den mängden kört 609mil till den senaste fulltankningen. Medelförbrukning 0.436liter/mil. Inbegriper all körning, till och från jobbet var dag 7km enkel resa inkl kallstarter, stadstrafik osv, semesterresa till Öland i ett husvagnstätt Sverige med en del omkörningar, några lugna turer på landsväg likväl samt en del övrig rask ojämn motorvägskörning.
En eloge till toyota!
Prius ar svåra att räkna på förbrukning/tankning då tanken ser ut som en baginbox på insidan, ibland är blåsan lite mindre medgörlig att -vika ut sig- och ibland går det att fylla mera, därav räknat på en längre sträcka. Toyota uppger i EU-cykeln 0.42, då med genomvarm bil och alla andra kontrollerade parameterar som tas hänsyn till vid det provet, så jag ligger rätt hyfsat till.