Installerade precis en sån här: http://nascom.se/produkter2.php?Cat1=6& … &Col=0 och ljudet knastrar. Det är även något jobbigt statiskt ljud som varierar beroende på vilket varvtal jag ligger på Kan inte testa med usb/sd då "apparaten" ligger bakom frontpanelen nu.
Är den defekt eller har jag missat någonting? Använder en iphone 5 för att spela upp ljud med och har testat 2st olika med samma problem.
Slet ut frontpanelen och testade med usb och en annan aux kabel och kom fram till att det bara låter när bilen är igång, vart ingen skillnad mellan usb och aux, det låter även när man inte har någonting ikopplat. Det knastrande ljudet har försvunnit.
Hög volym på stereon, låg volym på telefonen? Då brukar det låtar kasst, fast låter inte riktigt som det skulle vara det som är problemet?
Har max volym på telefonen och ställer sedan in behaglig volym på stereon, kan tillägga att det jobbiga ljudet höjs/sänks när jag ändrar volymen på stereon.
Låter som dålig jord. Vet inte riktigt hur det är ihopkopplat.
Du har ingen laddar i eller liknande när du spelar?
Jag har ingen laddare i. Det finns bara ett sätt att koppla det på, man sätter en kabel mellan radion och den gamla kabeln sen var det klart. Det står såhär i manualen:
If there is a BLACK ground wire on the harness, please attach it to any metal part of the car stereo body;
Kommer inte ihåg hur det ser ut nu exakt men menar de att jag ska klippa kabeln från originalsladden och sen löda på den på radion? låter lite konstigt...
Låter som dålig jord. Vet inte riktigt hur det är ihopkopplat.
Du har ingen laddar i eller liknande när du spelar?
Jag har ingen laddare i. Det finns bara ett sätt att koppla det på, man sätter en kabel mellan radion och den gamla kabeln sen var det klart. Det står såhär i manualen:
If there is a BLACK ground wire on the harness, please attach it to any metal part of the car stereo body;
Kommer inte ihåg hur det ser ut nu exakt men menar de att jag ska klippa kabeln från originalsladden och sen löda på den på radion? låter lite konstigt...
Bild nr. 2 och nr. 6 visar båda antennkontakter. De har ingenting med jord att göra i avseendet att det jordar huvudenheten.
Men du ska däremot jorda den lösa svarta sladden som följde med AUX-interfacet. Den kan du pressa på en ringkabelsko på och sedan skruva fast den med Torx-skruven som sitter närmast huvudenhetens anslutningskontakt. Den (sladden) sitter troligtvis där för att utjämna spänningsdifferentialer.
Bild nr. 2 och nr. 6 visar båda antennkontakter. De har ingenting med jord att göra i avseendet att det jordar huvudenheten.
Men du ska däremot jorda den lösa svarta sladden som följde med AUX-interfacet. Den kan du pressa på en ringkabelsko på och sedan skruva fast den med Torx-skruven som sitter närmast huvudenhetens anslutningskontakt. Den (sladden) sitter troligtvis där för att utjämna spänningsdifferentialer.
Kan inte hitta någon lös svart sladd, ser man den på någon utav bilderna?