Surt om du åker på böter för att du kör utan katt "/
Om jag åker på böter för att ha utan katt så åker jag ju dit på massa annat också. Vet inte hur jag ska göra annars om jag ska behålla katten. Den kommer förmodligen köras loss, och då ryker ju hela avgassystemet.. Men är väl bara att testa och se hur länge det funkar, haha. Den hänger ju som sagt 5-6mm ovanför backen nu..
En bekant åkte utan katt på son kinaräser, fick flygande besikting och fick 15000:- i böter för miljöbrott. Så fråga dig själv om det är värt det.
15.000kr? fin peng du , men då kan man ju fråga sig vad böteslappen blir om man har katten kvar, fast hål i den? För om den ska sitta kvar så lär den slipas plant med backen. Dock kan man ju annars fixa en egen upphängning, om man svetsar fast något litet stag i golvet och på avgasröret, det kanske kan funka Ska kolla på det imorgon iaf
på min katt till golfen var inte själva röret centrerat i mitten av dämparen så kunde vrida hela katten så den kom upp och la sig i hållet i golvet. kanske ser likadant ut på din.
på min katt till golfen var inte själva röret centrerat i mitten av dämparen så kunde vrida hela katten så den kom upp och la sig i hållet i golvet. kanske ser likadant ut på din.
Borde gå att fixa upp avgassystemet lite. Kapa o svetsa lite ^^ Alternativ köpa en sportkatt för dom är väl mindre.
Vill helst slippa lägga ut mera pengar på den. Börjar bli riktigt ont i kassan nu Dock ska ju Mk4an säljas då, men har lagt ut mer pengar på Mk2an än jag tänkt från början.. Men löser det på nå vis
Kan du inte svetsa fast en hasplatta på katten annars? En plåtbit med uppböjda kanter så den slits, istället för katten itself? Bara en idé. Lycka till!
Köp sådana där små motor kuddar med muttrar på båda sidor så du kan skruva "justeringen" jag hade det på min golf och det funkade kanon, gå kanske svetsa på gängstång med med muttrar.
Kan du inte svetsa fast en hasplatta på katten annars? En plåtbit med uppböjda kanter så den slits, istället för katten itself? Bara en idé. Lycka till!
Alltså, katten ligger bara några millimeter från backen nu, så att sätta något under katten är meningslöst. Då kommer plattan skrapa i backen hela tiden och blir ännu större risk att jag kör bort hela avgassystemet.. Måste sätta något på ovansidan eller på sidan av avgassystemet. Typ svetsa fast en bult eller dylikt sen gummiupphängning på den till karossens golv
Köp sådana där små motor kuddar med muttrar på båda sidor så du kan skruva "justeringen" jag hade det på min golf och det funkade kanon, gå kanske svetsa på gängstång med med muttrar.
Mja, ska kolla hur det ser ut imorgon, och hoppas inte katten redan ligger så högt upp den kan. Om inte så blir det väl isåfall att svetsa fast en typ bult på katten eller avgassystemet, sen en liten gummiupphängning på det till något som även svetsas fast i karossens golv. Får kolla hur det ser ut först innan jag kan säga nå mera Tar bilder imorgon hur det ser ut