4061
Sök

B234F plötsligt låg tomgång?

35 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Hejsan!

Bilen är en 740 GLT -88b om ni undrar.

Det hela började med att idag så märkte jag när jag startade bilen att tomgången var väldigt låg och den svarade dåligt på gasen, "igår" gick den perfekt, har nyligen bytt olja och filter också samt glykol finns också!

Någon som vet vad som kan ha gett upphov till detta problem?

Har lossat LMM och på tomgången går den bättre men den svarar ju inte när man gasar sen såklart smile

Kan kondens i tanken ge upphov till detta?

Tacksam för svar,
Martin
Senast redigerat av deufen (26 september 2013)

6 738 Inlägg
26 september 2013
går den bättre om du lossar lmm så är förmodligen lmm dålig/påväg att ge upp

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

35 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Gick somsagt perfekt igår men idag så vill han inte helt plötsligt, tomgången går upp till 900 där han ska vara för att sedan gå ner till 500 för att nästan dö och sen upp igen.

Kan det ha kommit fukt nåstans tro?

6 738 Inlägg
26 september 2013
deufen skrev:
Gick somsagt perfekt igår men idag så vill han inte helt plötsligt, tomgången går upp till 900 där han ska vara för att sedan gå ner till 500 för att nästan dö och sen upp igen.

Kan det ha kommit fukt nåstans tro?

du kan ju kolla så fördelaren & rotorn är i bra skick tongue du kan ju även kolla felkoder.
men du säger att den går bättre om du kopplar ur lmm så då tror ja mer på att det är den som e slut. och ja, den kan gå sönder på en natt wink

Du är liv

35 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Får prova med grannens LMM imon och se om det var felet, tack för hjälpen iaf! smile

6 738 Inlägg
26 september 2013
deufen skrev:
Får prova med grannens LMM imon och se om det var felet, tack för hjälpen iaf! smile

kolla bara så grannens lmm är samma som din. står ett bosch nummer på dom som måste vara samma tongue

Du är liv

35 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
ok!

111 Inlägg
11 oktober 2013
Vad var felet?

35 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
Luftmassemätarn var felet, har dock fått lite andra fel nu men det beror på en trasig topppackning smile

111 Inlägg
15 oktober 2013
Ok tack smile

35 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
En sak till som är värt att kolla, se till att du verkligen har bensin i tanken, det har jag gått bet på några gånger när jag felsökt! smile

Sök