4047
Sök

940 går inte efter bensinstopp

175 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
jag körde bensinstopp för 6 dagar sen med min 945 turbo-97. så idag hällde jag i 10 liter bensin och försökte starta men den är stendöd, jag sög med vakumsug och då kom det bensin men när man tar av vakum sugen hör man att bensinen sticker tillbaka. någon som vet vad felet är. behöver snabba svar då jag ska besiktiga den på måndag. tack så länge.

221 Inlägg
28 september 2013
Bränslefiltret kan va igensatt eftersom att de sugs in smuts från botten av tanken när man kör soppatorsk :p

pim_pim
28 september 2013
Försök o tving i gång han me lite startgas så kanske han suger te sat wink

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
jag prövade med startgas men det hände ingenting. sen prövade jag med att hälla i lite bensin i cylindern men den var stendöd.

773 Inlägg
29 september 2013
har du gnista? går soppa pumparna?

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
kollade om jag hade gnista idag men där var ingen så varken bränsle eller tändsystemet funkar någon som vet vad felat kan va???????????????????????????????

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
29 september 2013
spontant så spridarrelät...
men svårt att säga.
lyser motorlampan/lambdalampan?

Kör fort så hinner inget hända...

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
jag höll på med larmet efter jag fick bensinstopp kan det ha något med det att göra??

1 230 Inlägg
29 september 2013
mogge92 skrev:
jag höll på med larmet efter jag fick bensinstopp kan det ha något med det att göra??

jaa där har du nog felet! wink vad gjorde du med larmet?

14 127 Inlägg
29 september 2013
larmet påverkar endast startmotorn. om det inte är väldigt speciellt instalerat..men det är ingen som gör någon annan koppling än över startmotorn.

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
larmet gick några gånger sen drog jag säkringen till det, sen stängde jag av larmet. någon som vet hur man kopplar bort startspärren

14 127 Inlägg
29 september 2013
vad har du för larm?

är det ett orginal larm så går det enbart till startmotorn och det är säkring nummer 15 eller 16 som går till den delen av larmet. kan eventuellt var så att om du rycker fel säkering så kan det sitta ihop med soppa pumpen minns inte riktigt.

men det ser du när du kollar på säkringsförteckningen på baksidan av askoppen

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
startmotorn går. när jag ställde in den så när jag hade ca 10 meter kvar in i garaget kände jag att den inte hade någon ork. sen ville den inte starta och jag trodde det var för där inte var någon soppa. men det är där nu och ingen gnista.

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
startmotorn går. när jag ställde in den så när jag hade ca 10 meter kvar in i garaget kände jag att den inte hade någon ork. sen ville den inte starta och jag trodde det var för där inte var någon soppa. men det är där nu och ingen gnista.

ich
29 september 2013
Det är förmodligen bränslepumpen som gått. På Saab 9000 går bensinpumpen sönder när man kör soppatorsk.
Senast redigerat av volkswage_n (29 september 2013)

773 Inlägg
29 september 2013
mogge92 skrev:

110% på att det är svänghjuls givaren.

och Dupont
581 Inlägg
29 september 2013
mogge92 skrev:

är inte så bra på det området men om du inte har gnista, har du prövat med nya tändstift eller prövat de gamla på annan bil för att se om de funkar?  Funkar stiften på annan bil så ligger ju felet tidigare, nån gång hittar man ju det. Har du prövat felkoderna ? En olycka kommer sällan ensam.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

881 Inlägg
29 september 2013
Låter ju som immobilizern stängt av bränsle och gnista.

773 Inlägg
29 september 2013
testa byt svänghjuls givaren det är ska vara den som är trasig om du inte har gnista eller soppa fram

175 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
volkswage_n skrev:
Det är förmodligen bränslepumpen som gått. På Saab 9000 går bensinpumpen sönder när man kör soppatorsk.

men detta är inget sabba skit;)

Sök