3378
Sök

Köpråd: Söker en bränslesnål kombi...

4 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Jag letar efter en ny bil. Behöver en combi, diesel, automat som är bränslesnål och får gärna ha billig årsskatt. Årsmodell 06-09. Gärna Volvo, Audi eller Volkswagen. Vilken bil anser ni att jag ska köpa?
Senast redigerat av Therealnidgewol (1 oktober 2013)

1 365 Inlägg
1 oktober 2013
Vill man ha en bra automatbil så köper man ju en Mercedes

http://www.blocket.se/vasternorrland/Me … =11&w=

Volvo är ju inget dåligt val men det kan definitivt Audi eller Vw vara. läs i de 20 tal trådar som finns här om VAG:s alla problem. du kan stå med rasad motor strax efter köp om den servats var 3000 mil.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
1 oktober 2013
Therealnidgewol skrev:
Jag letar efter en ny bil. Behöver en combi, diesel, automat som är bränslesnål och får gärna ha billig årsskatt. Årsmodell 06-09. Gärna Volvo, Audi eller Volkswagen. Vilken bil anser ni att jag ska köpa?

Jobbarkompisens V50 Drive drog 0,51 med 5 pers och knökfullt bagage på motorvägen.
(Du nämnde inte några andra krav, såsom budget, drivmedel osv, så jag tog den enda jag känner till.)

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 oktober 2013
Om inget fysiskt handikapp tvingar dig till automaten så spar du ju i särklass mest på att köra manuell låda!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Har egentligen inget emot manuell men jag är väl mest bekväm. Drar manuell märkbart mindre bränsle? Jag tänkte mig väl omkring mellan 70.000 - 100.000 kr..

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 oktober 2013
Therealnidgewol skrev:
Har egentligen inget emot manuell men jag är väl mest bekväm. Drar manuell märkbart mindre bränsle? Jag tänkte mig väl omkring mellan 70.000 - 100.000 kr..

Kompisen med automatisk V70 D5 ligger kring 0.78, min med manuell 0.54 eller så i snitt över en tank så ja det är enorm skillnad, ännu mera ju mer stadskörning det gäller

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
torpis skrev:
Therealnidgewol skrev:

Kompisen med automatisk V70 D5 ligger kring 0.78, min med manuell 0.54 eller så i snitt över en tank så ja det är enorm skillnad, ännu mera ju mer stadskörning det gäller

Jag ska köpa en V70 D5 manuell alltså? smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 oktober 2013
Therealnidgewol skrev:
torpis skrev:
Therealnidgewol skrev:

Jag ska köpa en V70 D5 manuell alltså? smile

Oavsett vilken bil du väljer så kommer en manuell dra mindre bränsle än en med konventionell automatlåda.

43 Inlägg
1 oktober 2013
vad sägs om min fullutrustade KIA CEED 09 på 6500 mil ligger i din prisklass och står i GBG området

4 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
Molle200sx skrev:
vad sägs om min fullutrustade KIA CEED 09 på 6500 mil ligger i din prisklass och står i GBG området

Jag var faktiskt och kikade på en Ceed igår men den kändes inte helt 100 för mig. Fin och billig bil dock. Dessutom finns jag i Sthlms-området. Tack ändå.

Sök