funderade på varför den kokade hela tin, råd frågade här å där men lyssnade på farsgubben som gissade på topp packningen. sagt å gjort topparna av å packningen såg bra skum ut, inte så konstigt att den koka när inte kyl kanalerna mellan toppar å block passa nånstans!
kändes bttre å byta motor än leta reda på nå toppar som passade. fick höra av en kompis att de fanns en 455 5 mil härifrån, sagt å gjort 455 me msd tändning å 400 låda inhandlat!
kändes bttre å byta motor än leta reda på nå toppar som passade. fick höra av en kompis att de fanns en 455 5 mil härifrån, sagt å gjort 455 me msd tändning å 400 låda inhandlat!
Då rochester föggen satt fast vart de att använda Edelbrock 600 som satt på 307an istället. motor fästen samt alla fästen till generator å servo passade givetvis inte så de svetsade jag egna! vart rätt tajt mellan huven å luftfiltret men de gick!
provstart å allt gick bra
6e dagen på motorbytet svetsade ja nya avgasrör fram till bakaxeln sen fickde va! 7e hängde vi på huven å blåste till power big meet! startmotor problem i hedemora å temp problem på vägen ner men annars gick de bra
16 mil från falun gick åt 32 liter 98 okt bensin hehe
ska lägga till att ja jobbat mellan 07:00 å17:30 varje dag oxå under motorbytet! så me andra ord ä ja nöjd!