Okej har hänt en jävla massa i garaget !! har dock inte vart in på denna sida på flera månader! men har köpt ett till garage till volvon på 150 kvm där vi är 3 som delar , en som bygger 2,8 liter 16v turbo, en som bygger helsmidd t5a 745a , och jag med 240n. ska lägga in alla bilder från telefon strax och lägga upp dom här så
Okej har hänt en jävla massa i garaget !! har dock inte vart in på denna sida på flera månader! men har köpt ett till garage till volvon på 150 kvm där vi är 3 som delar , en som bygger 2,8 liter 16v turbo, en som bygger helsmidd t5a 745a , och jag med 240n. ska lägga in alla bilder från telefon strax och lägga upp dom här så
Äntligen!! Ja jäklar så skönt med lite större garage!
Okej har ju lovat lite bilder nu så nu kommer ett helt gäng !!. Förra sommarn avslutades inte så bra. då jag och en polare kom på fult ös på 4an i en S kurva och höll brett och fick möte av 2 bilar så fick släppa av och då resulterade det till att bilen tog en retur och rakt ner i skogen Dock motorn klarade sig helt prima !!
Kan även uppdatera att jag har Exakt alla grejjer till bilen jag behöver så nu när lacken kommer på kommer det bli roligare bilder då jag ska sätta ihop allt, och allt är redan ombyggt och klart så som hydralisk koppling hydrlisk handbroms, coilovers osv. så snart är det ihopsättning
Hehe , Helsmidd motor = smidda kolvar smidda stakar osv typ, smidd vev har vi med det är väl det som skiljer sig från vanliga motorer dock finns det nog vanliga med smidda saker med, men smidda tål bra mkt mer än vanligt liksom
Tallifjant skrev:
WOW! Rolig kvällsläsning. Och ser underbart ut! Kan du förklara för mig vad som menas med helsmidd motor, och vad som skiljer det och en vanlig motor?
Som jag har väntat! har varit inne och kikat lite då och då hur det går med skylinen, men nu jäklar händer det grejer! Tråkigt med det som hände med 940in Otäckt.. Hoppas det går fel fritt för dig nu!
haha fan så roligt att du vill följa trotts den sega uppdaten då jag inte haft så mkt tid, dock har jag knäppt över 300 bilder osv på bilen på alllt jag har gjort som inte står här, men tänkte uppdatera allt nu när lacken kommer på innan nyår kan även berätta att jag har har börja jobba på oljeplattform i norge och jobbar 2 veckor ledig 4 veckor hemma så 9 månader per år är jag ledig hemma nu mera då kommer jag verkligen ha tid till mina bilar :d.Jo 940n blev ganska så mkt crap, men har tage allt från den då allt jag skulle använda till 240n klarade sig helt förutom aa jag hoppas också det går felfritt, det jag gruvar mig mest för som vanligt är bänken sen hahah god Jul !
lewwan skrev:
Som jag har väntat! har varit inne och kikat lite då och då hur det går med skylinen, men nu jäklar händer det grejer! Tråkigt med det som hände med 940in Otäckt.. Hoppas det går fel fritt för dig nu!
Och här kommer färgen som ska på , dock bygger alla 242a därför jag byggde en 244a för jag tycker 244a är mer sleeper stuket och roligare med bakdörrar
blir samma typ av färg på min eftersom det ska bli en sleeper
Då jag ej sitter så mycket vid garaget längre så blire sega uppdates men det kommer igång i sommar igen när säsongen kommer , bara volvon är klar då ! men det ska inte vara nå problem då jag har allt och bara att smacka ihop ! skylinen ska startas upp till veckan då jag tappade bort vattenpumps hjule nån stans när vi rev så beställde ett nytt så bara det kommer ska vi starta upp den och dom som inte tror jag håller på så mycket med Volvon angånde så lite bilder har fel, klockan är nu 03:07 och jag åker till garaget nu för att hålla på
lewwan skrev:
Jocke940 skrev:
Aaa ska bli när lacken sitter på då ska jag bildbomba haha, Plåt och isolering håller jag på med där. Ah nice ska in och kolla på den
Fan vad gött! Tjäna fina stålars där i norge! Har det hänt något mer med skylinen?
Då jag ej sitter så mycket vid garaget längre så blire sega uppdates men det kommer igång i sommar igen när säsongen kommer , bara volvon är klar då ! men det ska inte vara nå problem då jag har allt och bara att smacka ihop ! skylinen ska startas upp till veckan då jag tappade bort vattenpumps hjule nån stans när vi rev så beställde ett nytt så bara det kommer ska vi starta upp den och dom som inte tror jag håller på så mycket med Volvon angånde så lite bilder har fel, klockan är nu 03:07 och jag åker till garaget nu för att hålla på
lewwan skrev:
Jocke940 skrev:
Aaa ska bli när lacken sitter på då ska jag bildbomba haha, Plåt och isolering håller jag på med där. Ah nice ska in och kolla på den
Fan vad gött! Tjäna fina stålars där i norge! Har det hänt något mer med skylinen?
Tro det eller Ej!! har inte gjort så mycket på länge då jag och tjejen gjorde slut och man drack varje helg... men efter 5 månader utan varandra så har vi återigen hittat tillbaka till varandra och även jag och bilen med