2601
Sök

förstörs verkligen luftmassemätaren av öppet filter/ sportluftfilter?

67 Inlägg
2 december 2006
finns varianter som e fett eller olje fria,,,max and relax

821 Inlägg
18 april 2007
om man nu har ett öppet filter..
Vilket märke är bäst..

JR som man får av bsr?
eller KN??

Putsbög?
200 Inlägg
18 april 2007
Det viktigaste OM man har luftmassemätare (LMM) är att köpa ett bomullsfilter. Köper man ett som man ska olja in så sätter sig oljan på LMM och förstör den (c.a 4000kr)
Ett vanligt sportluftfilter har funkat flera tusen mil för mig wink

197 Inlägg
18 april 2007
Jag tror inte att bil tillverkarna/teknikerna e så dumma, om de va bra med öppet filter
så skulle alla bilar ha sådana tro mig.

Jag har själv funderat på de men.........

De e risk man får ta.

Om man gillar o ta risker e de bara o köra på.

Man får väl 1 hk extra, max

mvh H.T

SLK
610 Inlägg
18 april 2007
Så länge du tvättar filtret regelbundet  och inte dränker in den i olja så är risken liten att något ska hända.. Älskar ljudet oxå.... rekommenderas!

Beyond Godlike
146 Inlägg
18 april 2007
Bramstedt skrev:
Det viktigaste OM man har luftmassemätare (LMM) är att köpa ett bomullsfilter. Köper man ett som man ska olja in så sätter sig oljan på LMM och förstör den (c.a 4000kr)
Ett vanligt sportluftfilter har funkat flera tusen mil för mig wink

Intressant.

Mitt JR filter gjorde jag rent dagen innan Elmia mässan. När jag köpte det så köpte jag med rengöringsprylar, bl.a den här "oljan" som du talar om. Oljan sprayar man på efter att man gjort rent filtret. Blir som en hinna som skyddar extra mycket.

Man får helt enkelt vara försiktig så man inte sprutar på för mycket smile

Men... On topic igen. Personligen så kör jag ju som sagt med öppet filter från JR. Och jag tycker det är en häftig känsla man får fram. Dessutom ger det ju mer luft som faktiskt ger lite effekt (märks framförallt på treans vxl efter att man dragit ur tvåan ordentligt).

GO FOR IT! Köp ett öppet och njut av sugljud, pysljud, dumpljud eller vad alla nu kallar det. Det är en skön känsla. Bära eller brista men gör rent det med sunt förnuft så funkar det i många tusen mil.

//Kristoffer

Dom säger det!

Beyond Godlike
146 Inlägg
18 april 2007
H.T skrev:
Jag tror inte att bil tillverkarna/teknikerna e så dumma, om de va bra med öppet filter
så skulle alla bilar ha sådana tro mig.

Jag har själv funderat på de men.........

De e risk man får ta.

Om man gillar o ta risker e de bara o köra på.

Man får väl 1 hk extra, max

mvh H.T

Det handlar inte om att de är dumma. Majoriteten människor gillar INTE det ljud som uppstår när man har öppet filter. Därav original kontruktionen. Samma sak gäller ju ljuddämpare t.ex. Många bilar är inte optimalt byggda med exempelvis 2 ljuddämpare som original kontruktionen är... Men en tyst kupe är vad de eftersträvar.

Hoppas ni fattar vad jag menar smile

(OBS: Jag tillhör inte majoriteten, är bara objektiv) tongue

Dom säger det!

Sök