Ironiskt hur detta projekt har eskalerats sen första ingreppet på bilen...Det som började med att jag skulle bygga en sleeper med subaru maskin i har nu ändrats till en skrytar bubbla med German look på det hela och bara de värsta av de värsta grejerna kommer att användas, inget mer tänkande på snåleri eller så.
Ringde Remmele igår och har nu lagt en fet beställning på hos dom..Ni får se när de kommer hem
Efter riktigt intensiva veckor på universitet har jag nu äntligen blivit fri från plugg och firade med en heldag på garaget med vinkelslip ljudet och jazz i bakgrunden!
Blev väldigt besviken på att fälgarna jag har BBS RS kopior inte fyller ut kerscher skärmarna ALLS, inte ens i närheten..så jag har en fet dilemma nu som ska lösas..
Fram fälgarna 8x18 med en fet et på 42
Bak
ringde kerscher i tyskland direkt och de konstaterade att jag behöver åtminstone spacers på 30mm fram och 50-60mm bak för att de ska fylla ut gapet där, eller tänka om gällande fälgar helt enkelt.
Så ska jag tillverka spacers? de kommer ju bli enorma
eller ska jag sälja/byta dessa fälgar mot några med lägre eller negativ ET?
Hur som helst så kommer bilen att bli feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet, skärmarna ser livsfarliga ut måste jag säga, inte som vanliga glasfiber skämarna som brukar användas vid breddning
har såna med ska tilläggas..
efter pungsparken med skärmarna och fälgarna som ser ut som små dockor i de feta skärmarna så bestämde jag mig för att ta ut min ilska och sorg på mellanplåten bak..Eftersom den ska göras om till borttagbar och ersättas med 75ans utåtbuktade mellanplåt så satte jag i vinkelslipen och kapade bort den gammla..
Först försökte jag få bort den enligt instruktioner, först borra ur punktsvetsen etc etc men sen kom jag på att jag ändå kommer att kapa innerskärmarna i alla fall för att få plats med quad cam motorn så jag kapade bort skiten, det visade sig vara mycket svårare med motorn i bilen
nya mellanplåten hade lite onödigheter för mig som ska ha den borttagbar så jag satte vinkelslipen i den med!
sen la jag på den för att se hur den skulle se ut
Hur har ni gjort med era borttagbara plåtar bubbla folket? Tänkte bara svetsa på en mutter där skärmarna ska skruvas fast..Rätt?
Överlevde ni texten? haahha