Nu har jag hållit uppe i fem dagar... Det låter kanske inte så mycket men för mig som har snusat halva mitt liv (14 år) har det känts som betydligt längre Den värsta abstinensen är nu borta och jag börjar nästan le lite nu och se ljust på framtiden! Fy faan va skönt när man har ridit ut det här! De sista två åren både rökte och snusade jag vilket förmodligen kommer att synas i plånboken. Speciellt nästa år då skatten höjs!
Jag tog en "Cold Turkey" och jag tror faan det är det enda som funkar.
Jag tog en "Cold Turkey" och jag tror faan det är det enda som funkar.
Jo det tror jag med. Folk som säger att de "drar ner" i flera månader kan inte seriöst tro att de ska lyckas sluta.
Jag rökte i flera år. Ibland mer än ett paket om dagen. Jag gick ifrån detta dagliga intag till att trappa ner /en/ vecka med 1-2 om dagen. Den veckan tog jag bara för att min kropp rent fysiskt inte skulle få en mega shock.
När den veckan var slut slänge jag det sista paketet halvfullt på måndagen. Sedan rökte jag inte mera. Jag bara bestämde mig för att det var slut nu.
Tyvärr började jag snusa ett år senare. Men... ja det är väl en annan historia Kör kanske samma grej med det till nyår.
pUs: Grattis och bra jobbat! Man skulle kanske köpa aktier i Swedish Match nu så man får tillbaka lite...
hoonken: Så där tänkte jag också... Men om du nu inte är beroende testa med att hålla uppe lika länge som du har hållit på så får du se vad som är lättast...
Sandman: Mmm... Fast en snus innehåller mycket mer nikotin än ciggaretter. Du kan dra i dig 40-60 "cigg" om dagen om det vill sig illa...