10 oktober 2013
Trådstartare
tjenna. andra gången jag lägger upp tråd om problemet efter ha prövat olika grejer. bytte ut vattnet mot nytt å bytte termostat men inget resultat .
ny termostat så förmodar att den öppnar .
slangar igenom torped är båda varma.
när man lägger sig på ca 2000 varv en stund så går värmen upp å blir varm i utblåsen som de ska , sen när man släpper så sjunker värmen sakt å säkert till normal.
bilen hade problemet att när jag pressade bilen som fan ( med potentiometern/everymoden på ) typ om man ska om några bilar snabbt , så går värmen upp till max , inte alltid den gör de men ibland .
den spottar ut lite vatten ut röret , de är blött på pasagerarsidans golv , den går upp på max värme '' ibland'' vid extremt hård pressning. inget över tryck i kylet om man kört normalt ,.
min teori , om de är vakumstyrt eller el styrt till värmen att den inte riktigt öppnar men vid varv öppnar ( om möjligt) eller omtopp om topp packningen helt enkelt är trasigt ?
ska ta å kolla vgashalt i kylvätskan på tisdag . å då får man la antagligen beskedet kass eller inte .
men ni som är garage nissar som kan felsökningar eller har haft problemet elelr dylikt kan lägga en komentar
tack på förhand