Hej
Nu sitter motorn på plats igen, skönt!
Allt tar sån tid när man bara kan skruva på helger!
Har målat alla delar innan ja skruvat dit dom, så det ser lite trevligare ut! Men allt tar längre tid när man försöker vara noggrann.
Blev en del mer saker gjort nu när de ända fanns plats att arbeta...
Bytte servopump, generator, viskokoppling och oljepump
Även styrväxel igen, för tredje gången...!!! Hoppas den här är tät nu då..
Började riva lite i kabelhärvan och tog bort alla onödigt kontakter som bara hänger, men kom fram till att ja ska dra helt nytt istället för att hålla på med den här hårda gamla som nästan går av om man bryter i den!
Men blir nästa vinter, så snyggade till denna lite bara!
Tydligen klarade inte en 6 puck sinter lamell min effekt, hade slirat lite.
Så fick plana svänghjulet och bytte till en 4puckad lamell...så får vi se hur jobbig den blir att köra nu
Fått på toppen och monterat dit mina nya kammar, ska bli spännande att se om de bli någon skillnad!
Även införskaffat nya spridare!
Blev en uppsättning Bosch 2200, så har monterat dit dom och dragit om elen då dessa har en annan typ av kontakt!
Drog även om kablaget så att det ligger under fuelrailen. Det ska ju se snyggt ut med
haha
Har lindat både grenrör och downpipe med avgasbandage och kopplat in egt givare!
Det mesta börjar sitta på plats nu, ska montera tillbaka mina gamla tryckrör och intercooler!
Blir en ny oljekylare som ska sitta bakom grillen i hopp om att få ner oljetempen lite!
Ska även byggas en ny catchtank till vevhusventilationen, den förra va ett harvbygge och såg inte så trevlig ut! Nu blir det en i aluminium!
Sen är det nog dags för uppstart