3805
Sök

Nån som köpt laddtrycksmätare från biltema??

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Nån som köpt laddtrycksmätare/oljetrycksmätare från biltema? är det bara skräp som inte funkar elr? Ser att de är en jäkla skillnad på priset på olika mätare...man betalar ju lite för kvaliten också..Om de e dålig kvalite visar dom fel elr vad? Sorry för knäppa frågor men e ny på de här haha..

8 Inlägg
17 oktober 2013
Dem är väl okej, men inte mycket mer än så.
Har en som bara ligger som du kan få smile

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Så även dom billiga funkar o visar rätt;P Haha vad snällt men ja köper en ny ist cool

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
17 oktober 2013
Jag har haft 2 stycken säkert från Biltema som inte fungerat, så rekommenderar väl inte deras i första hand. Köp en billig märkesmätare för 2-3 00 så får du något som fungerar bättre. smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mat … index.html Såg att dom hade endel till okej priser för min plånbok just nu när jag pluggar haha... nån som beställt där?

349 Inlägg
17 oktober 2013
Klart att de fungerar men jag skulle ändo vilja säga att biltemas mätare är mest för billig styling och för att det är tufft.

För någon seriös användning så är det nog bäst med något annat.

Ett plus är ju att biltemas mätare är väldigt enkla i utseendet. Inte massa färger, logos och kromdetaljer.
Senast redigerat av Tanso (17 oktober 2013)

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

4 147 Inlägg
17 oktober 2013
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/384794_159008687576697_1749561682_n.jpg

Skämt åsido, jag hade en biltema laddtrycksmätare i min 740 och den fungerade utan problem. Den visade det den skulle och hade en lagom fin bakgrundsbelysning.

Dock finns det säkert bättre och snyggare men den fungerar:)

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Jag e inte ute efter nån värsting mätare utan vill ha en laddtrycksmätare till min bil för o kolla laddtrycket då det krånglat så vill veta vad den laddar. Vill inte lägga ut flera hundra på en laddtrycksmätare heller när ja pluggar nu:/ jo jag tyckte också biltemas såg så enkla ut stilrena men om kvaliten är kass o som nån skrev att den inte funka så bra så kanske värt o köpa en dyrare..

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 oktober 2013
största plusset med biltemas mätare är att den faktiskt ser okej ut ...

laddtrycksmätaren vet jag inget om men oljetryck och voltmätaren funkar kanon

Olika
907 Inlägg
17 oktober 2013
Vad har ni jämfört mätarna med för att veta att de visar rätt?

Mvh
Fredrik

1 071 Inlägg
17 oktober 2013
vill nog påstå att kl mätarna är samma kina kvalite som biltema

Onödigt inlägg^^

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 oktober 2013
Vill du ha en exakt laddtrycksmätare så tycker jag du ska kolla med en manometer.

Denna med skala -1-1,5 bar
200kr typ

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Okej ja..Kan någon tipsa på en sida där ja ska beställa ifrån?;P elr så får ja prova biltemas haha..

1 071 Inlägg
17 oktober 2013
kör på biltemas

Onödigt inlägg^^

332 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
okej ja provar biltemas då o ser;P

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 oktober 2013
fredriq skrev:
Vad har ni jämfört mätarna med för att veta att de visar rätt?

jämnförde med en voltmeter och oljetrycks mätaren kollade jag genom att jämnför med en oljetrycksmätare från jobbet

250 Inlägg
17 oktober 2013
Dom dära billiga mätarna är inget att ha.

Finns prisvärda "billiga" mätare som funkar prima t ex Depo Racing.

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/matar … onisk.html

Denna kör jag med i min Fiat Coupe, och den funkar hur bra som helst och "billig"! Dessutom snygg och absolut inte plastig.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
18 oktober 2013
Kompisen biltema stämde inte alls emot vad nirat mätte under mappning. skiljde några hekto.

Samma med min från speedparts. Visade fullt ut (1,5bar) och lite till men loggen i Nirat visade att laddtrycket låg runt 1,37 bar och peakade på 1,42. Så den visade ju lite drygt ett hekto fel.

Vill man ha en mätare som visar exakt och inte kostar skjortan så köp en industrimanometer. Finns lite här och var men på hydroscand har jag handlat och varit nöjd med grejerna smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

332 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
Okej  de va okej pris:) så svårt o veta va man ska ha har aldrig köpt nå sånt här förut haha:( tack för alla bra svar:)

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
18 oktober 2013
Bara köpa, kostar ju inte många kronor för att prova.. Vi kopplade in en sådan på en 940 LTT med ryck wg-slang, och den laddade 1,8bar enligt Biltemas, så provade vi en "lite" bättre och då visade de sig att de va bara 1,5bar, så jag litar inte på Biltemas, men helt klart bättre än inget! smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

Sök