Nån som köpt laddtrycksmätare/oljetrycksmätare från biltema? är det bara skräp som inte funkar elr? Ser att de är en jäkla skillnad på priset på olika mätare...man betalar ju lite för kvaliten också..Om de e dålig kvalite visar dom fel elr vad? Sorry för knäppa frågor men e ny på de här haha..
Jag har haft 2 stycken säkert från Biltema som inte fungerat, så rekommenderar väl inte deras i första hand. Köp en billig märkesmätare för 2-3 00 så får du något som fungerar bättre.
Skämt åsido, jag hade en biltema laddtrycksmätare i min 740 och den fungerade utan problem. Den visade det den skulle och hade en lagom fin bakgrundsbelysning.
Dock finns det säkert bättre och snyggare men den fungerar:)
Jag e inte ute efter nån värsting mätare utan vill ha en laddtrycksmätare till min bil för o kolla laddtrycket då det krånglat så vill veta vad den laddar. Vill inte lägga ut flera hundra på en laddtrycksmätare heller när ja pluggar nu:/ jo jag tyckte också biltemas såg så enkla ut stilrena men om kvaliten är kass o som nån skrev att den inte funka så bra så kanske värt o köpa en dyrare..
Denna kör jag med i min Fiat Coupe, och den funkar hur bra som helst och "billig"! Dessutom snygg och absolut inte plastig.
Samma med min från speedparts. Visade fullt ut (1,5bar) och lite till men loggen i Nirat visade att laddtrycket låg runt 1,37 bar och peakade på 1,42. Så den visade ju lite drygt ett hekto fel.
Vill man ha en mätare som visar exakt och inte kostar skjortan så köp en industrimanometer. Finns lite här och var men på hydroscand har jag handlat och varit nöjd med grejerna
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Bara köpa, kostar ju inte många kronor för att prova.. Vi kopplade in en sådan på en 940 LTT med ryck wg-slang, och den laddade 1,8bar enligt Biltemas, så provade vi en "lite" bättre och då visade de sig att de va bara 1,5bar, så jag litar inte på Biltemas, men helt klart bättre än inget!