4358
Sök

Volvo 244 renovering, byte utav motor och diverse styling

Jag ska total renovera min 244 -84 där det även blir motorbyte. Jag har många planer med hur den kommer att se ut senare och mitt mål är att kunna bevara den livet ut och även ställa ut den. Hoppas att du följer detta projekt!

75 090 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2015
36 Inlägg
14 januari 2014
#101
Linner skrev:
Var iväg i garaget idag och tänkte tagit ur framrutan. Det var lättare sagt än gjort! -.- den är utbytt 94 så det sitter inga original lister som är lätta att trycka ur. Istället är det den jädra bitiumtejpen som sitter så jävligt.... Försökte att skära isär det med ståltråd men hade en för klen så den gick av med jämna mellanrum. Ska skaffa eller leta upp en starkare tråd så går det nog att få ur den tillslut! tongue

gitarr sträng Jennifer wink jag har en här hemma t.o.m


Refined
1 770 Inlägg
14 januari 2014
#102
Linner skrev:
Zwudda skrev:
Ser inte illa ut. Hur har du tänkt att registrera bilen sen hos SBP?

Det är väl tur det! wink Med utbytt motor.

Okej, så det kommer bli en T31A då? Hur fungerar det med effekt/vridmoment?

Och vad gäller rutan, så fungerar pianotråd/gitarrsträng helt perfekt.

125 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
#103
viggan2leif skrev:
Linner skrev:
Var iväg i garaget idag och tänkte tagit ur framrutan. Det var lättare sagt än gjort! -.- den är utbytt 94 så det sitter inga original lister som är lätta att trycka ur. Istället är det den jädra bitiumtejpen som sitter så jävligt.... Försökte att skära isär det med ståltråd men hade en för klen så den gick av med jämna mellanrum. Ska skaffa eller leta upp en starkare tråd så går det nog att få ur den tillslut! tongue

gitarr sträng Jennifer wink jag har en här hemma t.o.m

Okej smile gött då kan jag låna den? wink


125 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
#104
Zwudda skrev:
Linner skrev:
Zwudda skrev:
Ser inte illa ut. Hur har du tänkt att registrera bilen sen hos SBP?

Det är väl tur det! wink Med utbytt motor.

Okej, så det kommer bli en T31A då? Hur fungerar det med effekt/vridmoment?

Och vad gäller rutan, så fungerar pianotråd/gitarrsträng helt perfekt.

Ja det blir det smile kommer att hamna inom måtten. Vi tar ju allt som tillhör motorn för att få igenom den så det borde inte bli några problem. Ska ju besikta den otrimmad och så med.

Ja det borde man ju tänkt på egentligen wink hehe.


10 164 Inlägg
15 januari 2014
#105
240 har alltid haft framrutan fastsatt med bitiumtejp.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

125 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
#106
Djo skrev:
240 har alltid haft framrutan fastsatt med bitiumtejp.

Jaha, trodde det var samma som på bakrutan tongue


Refined
1 770 Inlägg
15 januari 2014
#107
Linner skrev:
Zwudda skrev:
Linner skrev:
Det är väl tur det! wink Med utbytt motor.

Okej, så det kommer bli en T31A då? Hur fungerar det med effekt/vridmoment?

Och vad gäller rutan, så fungerar pianotråd/gitarrsträng helt perfekt.

Ja det blir det smile kommer att hamna inom måtten. Vi tar ju allt som tillhör motorn för att få igenom den så det borde inte bli några problem. Ska ju besikta den otrimmad och så med.

Ja det borde man ju tänkt på egentligen wink hehe.

Okej. Vad jag har för mig så är effektgränsen för 240 är väl 220hk och 275nM tillsammans med ventilerade skivor fram och 1031-bakaxeln? Och ligger inte TDI motorn på 290nM i vrid? Eller är det något jag har missat? smile
Senast redigerat av Zwudda (15 januari 2014)

125 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
#108
Zwudda skrev:
Linner skrev:
Zwudda skrev:

Okej, så det kommer bli en T31A då? Hur fungerar det med effekt/vridmoment?

Och vad gäller rutan, så fungerar pianotråd/gitarrsträng helt perfekt.

Ja det blir det smile kommer att hamna inom måtten. Vi tar ju allt som tillhör motorn för att få igenom den så det borde inte bli några problem. Ska ju besikta den otrimmad och så med.

Ja det borde man ju tänkt på egentligen wink hehe.

Okej. Vad jag har för mig så är effektgränsen för 240 är väl 220hk och 275nM tillsammans med ventilerade skivor fram och 1031-bakaxeln? Och ligger inte TDI motorn på 290nM i vrid? Eller är det något jag har missat? smile

Med ord från Fredric: Det löser sig! wink hehe.

Vi ska byta allt som behöver göras för att få den godkänd. Om den inte blir det kommer jag att se till så jag får den godkänd. Det får kosta vad det kostar! smile


10 164 Inlägg
16 januari 2014
#109
Linner skrev:
Djo skrev:
240 har alltid haft framrutan fastsatt med bitiumtejp.

Jaha, trodde det var samma som på bakrutan tongue

Lätt tro så men det har det aldrig varit smile ska bli roligt se fortsättningen big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

125 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
#110
Djo skrev:
Linner skrev:
Djo skrev:
240 har alltid haft framrutan fastsatt med bitiumtejp.

Jaha, trodde det var samma som på bakrutan tongue

Lätt tro så men det har det aldrig varit smile ska bli roligt se fortsättningen big_smile

Aja tongue hehe. Ja det hoppas jag allt! wink


Refined
1 770 Inlägg
17 januari 2014
#111
Linner skrev:
Zwudda skrev:
Linner skrev:

Ja det blir det smile kommer att hamna inom måtten. Vi tar ju allt som tillhör motorn för att få igenom den så det borde inte bli några problem. Ska ju besikta den otrimmad och så med.

Ja det borde man ju tänkt på egentligen wink hehe.

Okej. Vad jag har för mig så är effektgränsen för 240 är väl 220hk och 275nM tillsammans med ventilerade skivor fram och 1031-bakaxeln? Och ligger inte TDI motorn på 290nM i vrid? Eller är det något jag har missat? smile

Med ord från Fredric: Det löser sig! wink hehe.

Vi ska byta allt som behöver göras för att få den godkänd. Om den inte blir det kommer jag att se till så jag får den godkänd. Det får kosta vad det kostar! smile

Löser sig gör det alltid, men tror tyvärr inte att du klarar att enbart rägga den som T31/A

system7
737 Inlägg
17 januari 2014
#112
vanlig svets tråd i 0,8 eller 1mm funkar fin fint till rutan, det är som att skära i smör så fort du har fått upp värmen smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

125 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
#113
Zwudda skrev:
Linner skrev:
Zwudda skrev:

Okej. Vad jag har för mig så är effektgränsen för 240 är väl 220hk och 275nM tillsammans med ventilerade skivor fram och 1031-bakaxeln? Och ligger inte TDI motorn på 290nM i vrid? Eller är det något jag har missat? smile

Med ord från Fredric: Det löser sig! wink hehe.

Vi ska byta allt som behöver göras för att få den godkänd. Om den inte blir det kommer jag att se till så jag får den godkänd. Det får kosta vad det kostar! smile

Löser sig gör det alltid, men tror tyvärr inte att du klarar att enbart rägga den som T31/A

Får se hur det går, men jag ska uppgradera hela framvagnen och bakvagnen så den lär gå igenom som ombyggt fordon ändå.


125 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
#114
I_am_lost1 skrev:
vanlig svets tråd i 0,8 eller 1mm funkar fin fint till rutan, det är som att skära i smör så fort du har fått upp värmen smile

Jasså? Ja det kan jag prova smile


125 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
#115
Inte hänt så mkt idag, har bara tagit ur innertaket.

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-6b5fc9de64c782d32393a08aa6fd21f2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-d3750cd5417fc2f92b3c457b10dbee7d.jpg
Jag tänkte jag skulle ha taket vitt fortfarande med undrar ifall någon vet om man kan måla om det eller om det blir till att skrubba rent ordentligt?


169 Inlägg
18 januari 2014
#116
Annars kan du ju klä om det
Linner skrev:
Inte hänt så mkt idag, har bara tagit ur innertaket.

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-6b5fc9de64c782d32393a08aa6fd21f2.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-d3750cd5417fc2f92b3c457b10dbee7d.jpg
Jag tänkte jag skulle ha taket vitt fortfarande med undrar ifall någon vet om man kan måla om det eller om det blir till att skrubba rent ordentligt?

125 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
#117
91audi skrev:
Annars kan du ju klä om det
Linner skrev:
Inte hänt så mkt idag, har bara tagit ur innertaket.

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-6b5fc9de64c782d32393a08aa6fd21f2.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171102/171102-d3750cd5417fc2f92b3c457b10dbee7d.jpg
Jag tänkte jag skulle ha taket vitt fortfarande med undrar ifall någon vet om man kan måla om det eller om det blir till att skrubba rent ordentligt?


Ville helst slippa det eftersom det är i väldigt fint skick tongue


10 164 Inlägg
19 januari 2014
#118
Gör rent det varsamt är ju typ som papp det där innertaket.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

125 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
#119
Djo skrev:
Gör rent det varsamt är ju typ som papp det där innertaket.

Ja det ska jag göra smile ja det är väldigt tunt!


10 164 Inlägg
19 januari 2014
#120
Linner skrev:
Djo skrev:
Gör rent det varsamt är ju typ som papp det där innertaket.

Ja det ska jag göra smile ja det är väldigt tunt!

Jo det är ju det smile roligt det går framåt. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D


Sök