3903
Sök

Startmotor slår inte till, 960 T5 91:a manuell "konverterad"

228 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Tjena! har bytt motor och låda från sug 6:a automat, till 850 t5 med v90ins m90H.
Problemet är att startmotorn slår inte till.. :S har tagit bort allt som har med automaten att göra, box osv!
Måste jag bygla något för att starten ska slå till? i så fall vad och hur smile

Mvh// Mattias

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
21 oktober 2013
bygla kontakten vid mittenkonsollen så är problemet löst..måste oxå göra det på min 740.. gäller att inte glömma det. borde sitta en 2polig blå kabel men kan minnas fel eller så kollar du något kopplingschema över 91:ans 960 så står det det vilka färger som går till spärren på lådan

Kör fort så hinner inget hända...

228 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Growe skrev:
bygla kontakten vid mittenkonsollen så är problemet löst..måste oxå göra det på min 740.. gäller att inte glömma det. borde sitta en 2polig blå kabel men kan minnas fel eller så kollar du något kopplingschema över 91:ans 960 så står det det vilka färger som går till spärren på lådan

Är det en blå kabel på din? Min kontakt har 4 kablar, 2 svarta och 2 vita, eller gul/vita (minns inte) får kika på det på onsdag ^^ jävla automat bög skit! smile

228 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Det funka inte att tvinna ihop kablarna.. Inte i kontaktstycket till växelväljaren.. Nått annat man kan göra??

Sök