3149
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 816 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
684 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
Milkman skrev:

Shit pommes!

Vad blir det för ride hight?
Vad för ändringar i framvagnen blir det?

Såg att du kör Mercedesspindlar.
Vad för spindelleder??
Passar orginal?

Tusen frågor , jajjamen lol

Rideheight blir väl.......inte bestämt än, ska kolla så det går att svänga bara. Så lågt som möjligt.
Inga ändringar i framvagn förutom det som gjorts, mercaspindlarna, hemgjorda styrpinnar, kortade styrarmar.. Ev. bygga om fästen till övre länkarm, rätt mycket camber just nu, som man ser på bilden på sidan innan denna.
Spindellederna är original Volvo 140, även navet.
Senast redigerat av Paulit (2 januari 2014)

1 026 Inlägg
2 januari 2014
Tycker det blir kanonbra ! Har gillat det hela tiden och med senaste bilderna är det klockrent i mitt tycke.
Stort att du ger dej på en så pass rejäl ändring.Sånt som gör din bil unik.

718 Inlägg
2 januari 2014
Blir ju asfräckt med bakluckan!

Keep up the good work!!!

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

684 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
Cortina1 skrev:
Tycker det blir kanonbra ! Har gillat det hela tiden och med senaste bilderna är det klockrent i mitt tycke.

Mangaloranga skrev:
Blir ju asfräckt med bakluckan!

Keep up the good work!!!

Tack! Kul att den går hem hos nån annan än mig också. smile Custom är ju som sagt ledordet, det ska moddas och trixas med det mesta, annars kunde man originalrestaurera. Inget för mig.

684 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
Cortina1 skrev:

Jo det där med unik, jag tror ingen har gjort (som jag har sett) en likadan taksänkning som mig heller, den är rätt unik också..smile
Det finns även en liten smygare med taket, som gör att den ser lite annorlunda ut, men det är hemligt..big_smile
Tills nån ser det förstås.

The one and only
1 091 Inlägg
2 januari 2014
jävlar va snygg bakluckan blev smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 januari 2014
Den blir riktigt fet!
Senast redigerat av 770_EVOLVE (2 januari 2014)

Mvh S.Österdahl

230 Inlägg
3 januari 2014
Bakluckan blev riktigt fet, du är en konstnär!

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
3 januari 2014
Det blev väldigt bra, speciellt då den blev lite mjukare i formerna. Vad det gäller taket så har jag uppmärksammat att det är mer lutning på A- och C-stolparna vilket gjort att du kunnat använda originalrutorna vilket är en stor fördel, inte bara för utseendet utan också slippa problemet att skära nya rutor.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Det blev väldigt bra, speciellt då den blev lite mjukare i formerna. Vad det gäller taket så har jag uppmärksammat att det är mer lutning på A- och C-stolparna vilket gjort att du kunnat använda originalrutorna vilket är en stor fördel, inte bara för utseendet utan också slippa problemet att skära nya rutor.

Du har rätt, vi får se om det blir ok proportioneligt (stavning?) med originalrutor fram och bak, risken kan ju bli att det blir lite blaffigt, ja vi får se i framtiden när jag provar dem. Men det är inte lutningarna eller originalrutorna som är den lilla modden jag menar...big_smile

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
jävlar va snygg bakluckan blev smile

770_EVOLVE skrev:
Den blir riktigt fet!

henkaae skrev:
Bakluckan blev riktigt fet, du är en konstnär!

eastmotorsport skrev:

Tack, tack, tack, och tack!

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
3 januari 2014
Paulit skrev:
eastmotorsport skrev:

Du har rätt, vi får se om det blir ok proportioneligt (stavning?) med originalrutor fram och bak, risken kan ju bli att det blir lite blaffigt, ja vi får se i framtiden när jag provar dem. Men det är inte lutningarna eller originalrutorna som är den lilla modden jag menar...big_smile

ahhhh, vad sjutton kan det vara för moddning då som jag missar smile På vissa bilder ser det ut som B-stolpen är lutad aningen, aningen framåt. Men annars vete sjutton vad det är? Dropplisten verkar vara kvar och orörd så den borde det inte heller vara.
Vad det gäller fram- och bakruta tror jag det kommer se bra ut, inte snyggt om det blir små, låga rutor.
Senast redigerat av eastmotorsport (3 januari 2014)

1 026 Inlägg
3 januari 2014
Jag har oxå synat bilderna på taket men
hittar fan inte det. Får ge oss till tåls...

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Paulit skrev:
eastmotorsport skrev:

ahhhh, vad sjutton kan det vara för moddning då som jag missar smile På vissa bilder ser det ut som B-stolpen är lutad aningen, aningen framåt. Men annars vete sjutton vad det är? Dropplisten verkar vara kvar och orörd så den borde det inte heller vara.
Vad det gäller fram- och bakruta tror jag det kommer se bra ut, inte snyggt om det blir små, låga rutor.

Cortina1 skrev:

Haha roligt att ni leker Sherlock smile Alltså det är inget viktigt, men det lilla gör rätt mycket på utseendet på taket, äh, jag har inte lagt ut nån bra bild på det heller, så det är lätt att missa, det är som sagt bara en liten detalj..
Fick iallafall 2 pers att detaljstudera bilderna, kul big_smile

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
eastmotorsport skrev:

Jag håller med, jag vill inte ha tillplattade stilen, därav endast lutning av ramarna.

B-stolpen är orörd, förutom anpassning av bredd. Alltså lite inåtlutad.
Senast redigerat av Paulit (3 januari 2014)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
3 januari 2014
Paulit skrev:
eastmotorsport skrev:
Paulit skrev:

Cortina1 skrev:

Haha roligt att ni leker Sherlock smile Alltså det är inget viktigt, men det lilla gör rätt mycket på utseendet på taket, äh, jag har inte lagt ut nån bra bild på det heller, så det är lätt att missa, det är som sagt bara en liten detalj..

Japp, bara kul att kolla och leta :-) men nu vill vi ha svaret :-)

2 341 Inlägg
3 januari 2014
eastmotorsport skrev:
Paulit skrev:
eastmotorsport skrev:

Cortina1 skrev:

Japp, bara kul att kolla och leta :-) men nu vill vi ha svaret :-)

Är det inte så att du sänkt taket närmare dropplisten? Tycker skorstens känslan är borta från taket.

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Är det inte så att du sänkt taket närmare dropplisten? Tycker skorstens känslan är borta från taket.

Observant kille smile Själva kanten mellan sidor och tak är borta. Taket är dock inte sänkt mot dropplisten, men den får lite den effekten, plus att taket blir rundare, mjukare. Fan, nu e det ingen hemlis längre sad
Ska leta upp en bild som man ser lite bättre på...

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
3 januari 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:

Observant kille smile Själva kanten mellan sidor och tak är borta. Taket är dock inte sänkt mot dropplisten, men den får lite den effekten, plus att taket blir rundare, mjukare. Fan, nu e det ingen hemlis längre sad
Ska leta upp en bild som man ser lite bättre på...

...ahhhh, bra smile

684 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Av alla hundratals foton jag tagit har jag fan inte en enda som visar tak-kanten bra, fixar det nån dag om det är intressant.

Sök