LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Man får väl inte ha projekt upplagda här på garaget? (Antar att han menar att du ska lägga upp den bland alla andra bilar och inte bara en projekttråd.)
Elmia är inte bara inbjudan, en del blir inbjudna, men de flesta bokar en plats själva
Fast den platsar ju inte bland alla fina färdigbilar som finns här, det är ett tag dit. Det där med Elmia vore säkert kul, men det tar ett bra tag till innan skrotet är representativt där.. Om nånsin.
Öhm.. se bara på det året då Manne va med med sin 242, tror det var 2012, då var ju hans bil "halvfärdig" (olackad), och den fick ju vara med?
Jo, det finns väl bilar där som inte är klara, visst, men min kommer inte hamna där i år iallafall....
Kollat igenom alla sidor av kommentarer och bilduppläggen, personligen tycker jag att du gör ett grymt bygge, extremt imponerad och jag rådiggar även den nya lokalen du grejar i, exakt vad jag skulle behöva då jag har lite ont om plats själv. Har heller inte kunskapen att bygga något som du åstadkommer. Har dock ett bra tips som jag tror skulle göra sig bra på din, det är nämligen en huv med ett l88 scoop, kolla in bilderna på min 142a så får du se hur jag menar. För övrigt, grymt bygge och prem är lagd! Lycka till i fortsättningen!
Kollat igenom alla sidor av kommentarer och bilduppläggen, personligen tycker jag att du gör ett grymt bygge, extremt imponerad och jag rådiggar även den nya lokalen du grejar i, exakt vad jag skulle behöva då jag har lite ont om plats själv. Har heller inte kunskapen att bygga något som du åstadkommer. Har dock ett bra tips som jag tror skulle göra sig bra på din, det är nämligen en huv med ett l88 scoop, kolla in bilderna på min 142a så får du se hur jag menar. För övrigt, grymt bygge och prem är lagd! Lycka till i fortsättningen!
Kul att du gillar tråden! Roligt även med tips, men ett L88 scoop kommer nog aldrig infinna sig på min bil, inte i min ägo iallafall. Inget fel på scoopet i sig, men det är för mycket 80-tal för min del. På din bil passar den dock bättre, med Slotsmagsen och resten av stilen på bilen. Fin bil du har, gillar färgen!
Tack och bock, kul att du gillar den! Det ligger lite i det du säger, l88 var jätte populärt på 80 talet och man ska ju helst ha resten av stuket om det ska göra sig bra på bilen.
Jaadu.....Inspirationen har varit låg de senaste veckorna.... Inte nog med det, i Söndags var jag iväg och spelade lite hobbyhockey... Slog på arslet i full fart och flög liggandes in i sargen, nacke och axel före. Resultat = En muskel i axeln som "nästan är helt av", doktorns ord. Ridå. Mörker. Har suttit här framför datorn hela jävla veckan helt inkapabel till att göra nånting....
Vad har man lärt sig av det här då? Jo, att sport är livsfarligt. Inte nyttigt.
Börjar dock kännas lite bättre nu, så så fort axeln börjar funka så blir det ut i garaget!
Härligt att du inte tar åt dig av scoopfunderingarna. Din bil blir ju "slick och hal" så då kan man ju inte plasta på ett scoop bara så där. Nää diskreta men omfattande ombyggnationer så som du redan gjort. Så folk får fundera lite på var och vad som egentligen är gjort
Härligt att du inte tar åt dig av scoopfunderingarna. Din bil blir ju "slick och hal" så då kan man ju inte plasta på ett scoop bara så där. Nää diskreta men omfattande ombyggnationer så som du redan gjort. Så folk får fundera lite på var och vad som egentligen är gjort
Tycker själv att 140/240 modellen har nån konstig attraktionskraft redan som original, vad det är vet jag inte, för handen på hjärtat, det är ingen direkt Ferrari i designen... Tanken med bygget är förstås att ändra lite smått här och där, sen att det blir lite mer jobb än man tänkt sig för att uppnå det där lilla...So be it.. Personligen blir jag mer och mer nöjd med designen som är nu, så vete tusan om jag ska ändra så mycket mer... Det skulle väl vara nåt med fronten då, vi får se... Plus göra om sparklådorna lite, vi får se hur andan faller på. Nästa på agendan är dock att påbörja lite i kupén, få dit panelen ordentligt, pedalställ så att jag kan få dit bromsservo och påbörja bromssystemet. Har problem med bromsoken fram också, har inga vettiga ok som passar med mercaspindlarna, detta får jag fnula mer med... Kan förstås köpa dyra sport-ok, men pengar växer inte på träd här ute i skogen tyvärr.. Aja, tänkte inte skriva nån bok, men jag är på hugget, så fort axeln funkar så ska jag bo i garaget tänkte jag.
Vänta å se så kanske vi kan se vad jag hittar för ok!? Du födde ju fröet hos mig med att använda samma mercaspindel. Jag ska ju iofs ha mer effekt så jag måste ha några kralligare ok. Kanske helt enkelt blir bäst med nå större Mercedesok?
Härligt att du inte tar åt dig av scoopfunderingarna. Din bil blir ju "slick och hal" så då kan man ju inte plasta på ett scoop bara så där. Nää diskreta men omfattande ombyggnationer så som du redan gjort. Så folk får fundera lite på var och vad som egentligen är gjort
Nej ett L88 scoop hör inte riktigt hemma på detta bygget, men kanske att raka bort dropplisterna för att få den ännu halare. Går kanske även att maskera B stolpen genom att ha mörka rutor och svart B stolpe även om bilen lackas i annan färg.
Har följt bygget ett tag och det blir intressant att se hur det fortsätter.
Vänta å se så kanske vi kan se vad jag hittar för ok!? Du födde ju fröet hos mig med att använda samma mercaspindel. Jag ska ju iofs ha mer effekt så jag måste ha några kralligare ok. Kanske helt enkelt blir bäst med nå större Mercedesok?
Har googlat lite grann på mercaok, men inte riktigt hittat nåt vettigt, det enklaste vore nog att köpa på sig ok med vertikala fästbultar, och göra adapters... Då finns det antagligen bara sportiga modellen att välja på... Om man nu inte har "jättestora" skivor, då flyttar man ju oket rätt mycket.. Äh, vad vet jag, ingen bromsexpert precis.. Säg gärna till om du kommer på nån bra lösning
Härligt att du inte tar åt dig av scoopfunderingarna. Din bil blir ju "slick och hal" så då kan man ju inte plasta på ett scoop bara så där. Nää diskreta men omfattande ombyggnationer så som du redan gjort. Så folk får fundera lite på var och vad som egentligen är gjort
Nej ett L88 scoop hör inte riktigt hemma på detta bygget, men kanske att raka bort dropplisterna för att få den ännu halare. Går kanske även att maskera B stolpen genom att ha mörka rutor och svart B stolpe även om bilen lackas i annan färg.
Har följt bygget ett tag och det blir intressant att se hur det fortsätter.
Har sett några bilar där dropplisterna är borta... har inte riktigt gillat det jag sett, det blev en rätt vass kant ner mot rutorna till..Kan kanske lösas på ett snyggare sätt, men den lösningen jag tänker mig innefattar mycket jobb för väldigt lite, typ.. Dropplisterna är ju rätt bra att ha kvar ändå, de är ju väldigt praktiska. Men tanken har slagit mig, och alla idéer rullar ju runt i huvudet fram och tillbaks, man vet aldrig Har tänkt på B-stolpen...Maskeringsidén du har kommer inte funka i mitt fall då jag inte är så förtjust i mörktonade rutor, alltså jättemörka. Lite toning är ok, men inte typ mörkt bak och ljust fram, då ska alla rutor vara tonade lika mycket. Helt svart-tonat runtom är ju snyggt, men man ser ju fan inget när det är mörkt ute Plus att det suger att bli stoppad av farbror Blå så fort dom ser det...
Vänta å se så kanske vi kan se vad jag hittar för ok!? Du födde ju fröet hos mig med att använda samma mercaspindel. Jag ska ju iofs ha mer effekt så jag måste ha några kralligare ok. Kanske helt enkelt blir bäst med nå större Mercedesok?
Har googlat lite grann på mercaok, men inte riktigt hittat nåt vettigt, det enklaste vore nog att köpa på sig ok med vertikala fästbultar, och göra adapters... Då finns det antagligen bara sportiga modellen att välja på... Om man nu inte har "jättestora" skivor, då flyttar man ju oket rätt mycket.. Äh, vad vet jag, ingen bromsexpert precis.. Säg gärna till om du kommer på nån bra lösning
Siktar på att köra Volvo 305x28mm skiva. Så får man kanske på några mindre fälgar..... Hade åxå tänkt köra nå sportigare ok och adapter...
Har sett några bilar där dropplisterna är borta... har inte riktigt gillat det jag sett, det blev en rätt vass kant ner mot rutorna till..Kan kanske lösas på ett snyggare sätt, men den lösningen jag tänker mig innefattar mycket jobb för väldigt lite, typ.. Dropplisterna är ju rätt bra att ha kvar ändå, de är ju väldigt praktiska. Men tanken har slagit mig, och alla idéer rullar ju runt i huvudet fram och tillbaks, man vet aldrig Har tänkt på B-stolpen...Maskeringsidén du har kommer inte funka i mitt fall då jag inte är så förtjust i mörktonade rutor, alltså jättemörka. Lite toning är ok, men inte typ mörkt bak och ljust fram, då ska alla rutor vara tonade lika mycket. Helt svart-tonat runtom är ju snyggt, men man ser ju fan inget när det är mörkt ute Plus att det suger att bli stoppad av farbror Blå så fort dom ser det...
Jo där är ju den där kanten strax ovan dropplisten och det ser ju kanske lite skumt ut om man låter den vara kvar, förstår att det är mycket arbete att runda till taket så det ser snyggt ut.
Håller helt med dig att det inte är snyggt med olika färg på sidorutorna, åker hellre utan toning än med toning bak men inte fram. I vissa fall räcker det att ha en mörk inredning för att rutorna skall se mörka ut trots att de inte är det, på min förra bil som hade helt standard otonade rutor kollade bilprovningen varenda gång om sidorutorna var tonade eller ej och de blev lika förvånade varje gång över att de inte var tonade.
Sporta skall man göra i soffan så inte vi blir lidande av att inte få se ditt fina arbete oftare
Tror du har smakat lite för mycket av det norrländska hemkoket, det är i DITT garage mirakel skapas Hos mig görs det bara smärre förändringar, du bygger ju en bil från släta plåtar, det är skillnad.
Och du har rätt, ska försöka hålla mig borta från sportandet i framtiden... Formel 1 framför soffan är ok?
Har sett några bilar där dropplisterna är borta... har inte riktigt gillat det jag sett, det blev en rätt vass kant ner mot rutorna till..Kan kanske lösas på ett snyggare sätt, men den lösningen jag tänker mig innefattar mycket jobb för väldigt lite, typ.. Dropplisterna är ju rätt bra att ha kvar ändå, de är ju väldigt praktiska. Men tanken har slagit mig, och alla idéer rullar ju runt i huvudet fram och tillbaks, man vet aldrig Har tänkt på B-stolpen...Maskeringsidén du har kommer inte funka i mitt fall då jag inte är så förtjust i mörktonade rutor, alltså jättemörka. Lite toning är ok, men inte typ mörkt bak och ljust fram, då ska alla rutor vara tonade lika mycket. Helt svart-tonat runtom är ju snyggt, men man ser ju fan inget när det är mörkt ute Plus att det suger att bli stoppad av farbror Blå så fort dom ser det...
Jo där är ju den där kanten strax ovan dropplisten och det ser ju kanske lite skumt ut om man låter den vara kvar, förstår att det är mycket arbete att runda till taket så det ser snyggt ut.
Håller helt med dig att det inte är snyggt med olika färg på sidorutorna, åker hellre utan toning än med toning bak men inte fram. I vissa fall räcker det att ha en mörk inredning för att rutorna skall se mörka ut trots att de inte är det, på min förra bil som hade helt standard otonade rutor kollade bilprovningen varenda gång om sidorutorna var tonade eller ej och de blev lika förvånade varje gång över att de inte var tonade.
Kanten ovanför dropplisten är redan borta på mitt tak, jag tänker på kanten som blir där dropplisten sitter fast mot taket, i nederkant tak mot fönstret, hänger du med? Svårt att förklara...
Kanten ovanför dropplisten är redan borta på mitt tak, jag tänker på kanten som blir där dropplisten sitter fast mot taket, i nederkant tak mot fönstret, hänger du med? Svårt att förklara...
Jag tror det, är ju ett tag sedan man såg en 142/242 på nära håll.