2870
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 905 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
2 341 Inlägg
12 maj 2014
Det ser riktigt nice ut i ditt garage. Gillar att det är så rent och städat + att bilen oxå ser så ren och städad ut.

684 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Milkman skrev:
Härliga tider.
Uppdatering i denna tråd är som lilla julafton!

Vad är det för dämpare?

Golf 2 framlyktor.
På t.ex Amazon använder man med fördel Golf 1.
Dessa har en rund ring man fäster lyktan i.
På de du nu har är det ju en fyrkantig ram.
Blir kul att se hur det blir , Golflyktor är annars en klassiker.
Jag har sålt många till olika custombyggare.....

Lilla julafton är väl att ta i....big_smile

Dämparna är.........i aluminium. big_smile Äh, vet inte, det står inget på dem. Synd.

Angående lyktorna, köpte dem för att.. ja, jag vet inte. Är Golf 1 lyktorna samma storlek som dess jag köpt?
Det där med att det är fyrkantig plåt på dessa....Tänkte faktiskt bygga om lite fram ju, så man vet ju inte riktigt hur infästningar till lyktorna blir, kan ju bli bra med dessa till slut, vem vet? Men berätta gärna om Golf 1 lyktorna, det där vet du nåt om, jag har bara ägt en enda golf, och det var en -98:a. Den var rolig, såhär såg den ut:

Version 1:
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-ee38693b3d2ab996440cf3cd4fd0c527.jpg

Version 2:
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-b324df636000cb252f1a1a7b20ab3aaf.jpg
Senast redigerat av Paulit (12 maj 2014)

684 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Det ser riktigt nice ut i ditt garage. Gillar att det är så rent och städat + att bilen oxå ser så ren och städad ut.

Jamenvafan, det blir ju inte skitigt när man aldrig får arslet ur röven att göra nåt!!! big_smile

Här är en till bild från idag, det är lite o-ordning  ändå:
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-540a21377c6b12d7b79c04cfcd913e00.jpg
Senast redigerat av Paulit (12 maj 2014)

2 341 Inlägg
12 maj 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:

Jamenvafan, det blir ju inte skitigt när man aldrig får arslet ur röven att göra nåt!!! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-540a21377c6b12d7b79c04cfcd913e00.jpg

Hahaha.....arselet ur röven......ett gott skratt förlänger underlivet eller hur det nu var.

Jo men det är fortfarande städat. Jag försöker städa men det tar bara 30 sekunder från att man börjar mecka tills det ser ut som en bomb slagit ned.

684 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Paulit skrev:
MR_T skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-540a21377c6b12d7b79c04cfcd913e00.jpg

Hahaha.....arselet ur röven......ett gott skratt förlänger underlivet eller hur det nu var.

Jo men det är fortfarande städat. Jag försöker städa men det tar bara 30 sekunder från att man börjar mecka tills det ser ut som en bomb slagit ned.

Bomb? Ditt så kallade "garage" där du bygger bil ser ut att vara 1000000 kvm. Hur faan kan du få det stökigt? big_smile

2 341 Inlägg
12 maj 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:
Paulit skrev:

Bomb? Ditt så kallade "garage" där du bygger bil ser ut att vara 1000000 kvm. Hur faan kan du få det stökigt? big_smile

Det är ju det jag oxå försöker förstå. Man är antagligen som den där envisa hackspetten som brukar vara på tv varje jul.

Lillen
213 Inlägg
12 maj 2014
Ska ta en bild på de olika så får du se , jag är ju kraftigt VW-skadad.

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
18 maj 2014
Woe, vilket bygge!!
Riktigt imponerad och hänförd! Detta ska jag följa tills slutet, lycka till!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

1 861 Inlägg
18 maj 2014
Försökt hitta Bilsport tidning i affärer MEN INTE EN J***** har haft i lager! :C

684 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Lillkanto skrev:
Woe, vilket bygge!!

Trevligt att det faller dig i smaken! big_smile
Följ på bara, men var medveten om att detta är ett långtidsprojekt.... smile

Dr_struts skrev:
Försökt hitta Bilsport tidning i affärer MEN INTE EN J***** har haft i lager! :C

Haha, du kanske bor där det finns ett intresse för tidningen? Alla är slut?

Wolf_89
446 Inlägg
18 maj 2014
Paulit skrev:
Lillkanto skrev:
Woe, vilket bygge!!

Dr_struts skrev:

El i ett ställe som dom bara tar hem 2-4 ex pga för lite intresse för tidningen.

Ska sj kolla i affärena nu på fredag när lönen har kommit. Och se om man hittar någe.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

1 861 Inlägg
18 maj 2014
Wolf_89 skrev:
Paulit skrev:
Lillkanto skrev:
Woe, vilket bygge!!

Dr_struts skrev:

El i ett ställe som dom bara tar hem 2-4 ex pga för lite intresse för tidningen.

Ska sj kolla i affärena nu på fredag när lönen har kommit. Och se om man hittar någe.

Jag får väl helt enkelt importera från storstaden! cool

50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 301 Inlägg
18 maj 2014
Sträckläst hela tråden... Mäktigt bygge!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!

684 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
quinna skrev:

Kul att du gillart, fast din är ju lite mäktigare, det är trots allt från grunden, jag har ändå utgått från nåt färdigt! smile

684 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Wolf_89 skrev:

Dr_struts skrev:
Jag får väl helt enkelt importera från storstaden! cool

Lycka till boys. big_smile

1 301 Inlägg
19 maj 2014
Paulit skrev:
quinna skrev:

Kul att du gillart, fast din är ju lite mäktigare, det är trots allt från grunden, jag har ändå utgått från nåt färdigt! smile

Jag har en färdig kaross och bygger chassie, du har ett färdigt chassie och bygger kaross vilket jag ser mer som en utmaning tongue

684 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
quinna skrev:
Paulit skrev:
quinna skrev:

Jag har en färdig kaross och bygger chassie, du har ett färdigt chassie och bygger kaross vilket jag ser mer som en utmaning tongue

Och jämfört med Mr T, hackspetten från Haparanda, ligger vi båda i lä! big_smile
Han ska ju tydligen vara värst, bygga "ALLT" själv!! big_smile

1 301 Inlägg
19 maj 2014
Paulit skrev:
quinna skrev:
Paulit skrev:

Och jämfört med Mr T, hackspetten från Haparanda, ligger vi båda i lä! big_smile

Vad ska man göra annars i Haparanda ;P

2 341 Inlägg
19 maj 2014
quinna skrev:
Paulit skrev:
quinna skrev:

Vad ska man göra annars i Haparanda ;P

Happyranda har ju så mycket mer vinter än sommar och skoter orkar man inte frysa på så då har man inget val smile
Men Paulit har hjärntvättat mig för jag har blivit otroligt sugen på ett liknande projekt fast det får vänta på detta först.

684 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Paulit har hjärntvättat mig för jag har blivit otroligt sugen på ett liknande projekt fast det får vänta på detta först.

Sugen på vad? Att bygga 140? Du måste fått för mycket frisk luft däruppe!

Sök