4060
Sök

Kia Sephia 1997 startar ej

6 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Hej,
Jag har en Sephia som vägrar starta ibland. En gång snurrade inte startmotorn men det gick att skjuta igång bilen. Nästa dag fungerade den perfekt.
Nu snurrar startmotorn men den tänder inte.
Kan det vara startspärren som strular?  Kan man koppla bort startspärren (man måste låsa och låsa upp dörrarna sedan måste man vrider om nyckeln inom en minut)

Tacksam för tips

Forummoderator
18 119 Inlägg
24 oktober 2013
Caspersfarfar skrev:
Hej,
Jag har en Sephia som vägrar starta ibland. En gång snurrade inte startmotorn men det gick att skjuta igång bilen. Nästa dag fungerade den perfekt.
Nu snurrar startmotorn men den tänder inte.
Kan det vara startspärren som strular?  Kan man koppla bort startspärren (man måste låsa och låsa upp dörrarna sedan måste man vrider om nyckeln inom en minut)

Tacksam för tips

Det kan det vara. Har du eftermonterat larm/spärr bör det gå att koppla förbi. Är det fabriksmonterat kan det vara knivigt. Fungerar fjärren ok?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Fjärren fungerar ok.  OK om larmet, tror det är fabriksmonterat och nu har bilen startat igen :-).  Tack för inlägget! Nu avvaktar jag nästa strultillfälle. Lite svårt att leta fel när det kommer och går men det löser sig väl så småningom

5 Inlägg
26 juli 2020
Hej. Har kia zefhia gtx 97, den har strulat med att den stannar helt plötsligt och vrider man om nyckeln så klickar det bara. Startspärr är en separat dosa. Har nytt batteri men bilen är helt död. Tacksam för tips och svar

Chilla's Matte

Sök