Hej! Jag har en Volvo 740 GLT -89 med en B230F. Rätt som det var när jag var ute och körde började bilen rycka konstigt och det gick inte att varva upp motorn normalt. Motorn går ojämt och varvtalet ändras hela tiden. Bilen dör när man har den på tomgång och måste gå på minst 1000 varv/min för att inte dö. Jag har testat att byta bränslefilter men det hjälpte inte.
Vad kan felet vara och hur ska jag åtgärda det? Tack på förhand! /Chrille
Hade samma fel på min volvo om de hära. dock en 940 då Sitter 2st givare på toppen den längst in ska du byta så slipper du dära. Den tror bilen är kall å pumpar in soppa som attans därför den går dåligt. Bytt den givare längst in mot torpenplåten så har de löst sig. KOstar 250kr om jag inte minst fel
Någon som vet hur man kan se om vevaxellägsgivaren är trasig?
Då får du noga mäta på den. Har tyvärr inga värden. Ofta uppstår fel på tändlägesgivare när de blir varma. Jag har oftast förmånen att ha grejjer i hyllan att prova och byta med. Förstår om du inte vill köpa givare efter givare utan att veta om de är trasiga...
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Testade att plocka av vevaxellägesgivaren idag men den satt som berget. Är det bara att lossa skruven och dra rakt upp eller ska man göra på något annat vis?
Testade att plocka av vevaxellägesgivaren idag men den satt som berget. Är det bara att lossa skruven och dra rakt upp eller ska man göra på något annat vis?