2191
Sök

Vill inte startas vid första starten, volvo 945. Hjälp!

15 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Jag har lite problem med min volvo 945 då den hackar över vid starterna och då oftast den andra gången funkar, ibland med liten marginal. Jag har haft det problemet sen jag köpte bilen i Juni, men nu den senaste dagarna har det blivit värre då det tar upp till 3 omstartningar innan bilen startar ordentligt. Tändningen går igång perfekt och vad jag vet så har jag ett bra batteri. Kan det bero på att bensinpumpen låter en aning i början av bilturen, eller vad kan det bero på?

Tacksam för svar!smile

Bött är gött

1 230 Inlägg
5 november 2013
amandanilssonx skrev:
Jag har lite problem med min volvo 945 då den hackar över vid starterna och då oftast den andra gången funkar, ibland med liten marginal. Jag har haft det problemet sen jag köpte bilen i Juni, men nu den senaste dagarna har det blivit värre då det tar upp till 3 omstartningar innan bilen startar ordentligt. Tändningen går igång perfekt och vad jag vet så har jag ett bra batteri. Kan det bero på att bensinpumpen låter en aning i början av bilturen, eller vad kan det bero på?

Tacksam för svar!smile

hur menar du med hackar över? smile kan vara så att bensinpumpen i tanken börjar ge sig.. men kan ju också vara så att startmotorn börjar ge upp om den inte riktigt får grepp som den ska? smile

15 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Att när jag startar så låter de först som att bilen ska starta, men sen helt plötsligt slutar fungera liksom:) Dålig förklaring men hoppas du förstår haha:) Ja jo jag har tänkt på att de kan vara de orsakerna, men å andra sidan så kan det gå en månad innan problemet dyker upp igen:)

Bött är gött

1 230 Inlägg
5 november 2013
då skulle jag vilja säga bränslepumpen smile låter som den tänder till på den bensinen som finns i systemet men sen när pumpen inte går så får den inget mera smile

15 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Okej tack så jättemycket!smile

Bött är gött

Jägare
97 Inlägg
5 november 2013
Jag skulle vilja säga att det kan vara tempgivarn, hade samma problem med min första 940.
Skulle rekommendera att byta den före pumparna, billigare och de KAN vara de som är felet

Riktiga män kör otonat

Sök