2730
Sök

Volvo dubbel din i 960.

165 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Tjenare!

Vill ha en sådan original stereo som sitter i v50 (?) Går det relativt smärtfritt att få in i en 960?
Vilken modell ska jag kika efter, gärna med AUX och ut för sub, har 6st högtalare i bilen.
Behövs några adaptrar till den?
typ såhär vill jag ha det: http://www1.garaget.org/gallery/archive … hhv9q0.jpg

Med vänlig hälsning, Xenon.

Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!

78 Inlägg
11 november 2013
Dubbel din går in i 960 men tror inte en från en V50 passar, men allt går nog smile
den du länka kommer från S/V70 smile
Ledsen för långa länken men där är V50 stereo smile

http://www.google.se/imgres?imgurl=http … CEIQ9QEwBA

165 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Regeskog skrev:
Dubbel din går in i 960 men tror inte en från en V50 passar, men allt går nog smile
den du länka kommer från S/V70 smile
Ledsen för långa länken men där är V50 stereo smile

http://www.google.se/imgres?imgurl=http … CEIQ9QEwBA

Haha, okej, hade gärna haft den med i och för sig.
Men ok, stereo ifrån v70 då!

78 Inlägg
11 november 2013
aa den är go den, men blir en del att bygga om... men med en sc-805 som sitter i de senare S/V70 kan du dra slutsteg till på lågnivå med en adapter från brl eller liknande ställen och köpa ett sorts kasset band så du får aux iaf! eller så köper du en eftermarknadsstereo smile
som jag har i min bil om du kollar mina bilder, dock är de 940 och behövde bygga om hela skiten men blir väl liknande i din!

165 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Regeskog skrev:
aa den är go den, men blir en del att bygga om... men med en sc-805 som sitter i de senare S/V70 kan du dra slutsteg till på lågnivå med en adapter från brl eller liknande ställen och köpa ett sorts kasset band så du får aux iaf! eller så köper du en eftermarknadsstereo smile
som jag har i min bil om du kollar mina bilder, dock är de 940 och behövde bygga om hela skiten men blir väl liknande i din!

Så det är lika bra att köpa en eftermarknads stereo då?
Vad menar du med "bygga om hela skiten"? =0
Tror vi har likadan mittkonsol.

78 Inlägg
11 november 2013
du tjänar mycket på att göra de, den jag har köpte jag för 700kr och levererar 4x40w och en sån från S/V70 har inte mer än 4x15w tror jag..
du kanske har en tidigare modell av 960, för de efter 95- har ungefär samma inredning som en S/V70 smile
men som jag beskrev på min bild så är det inget stort arbete och inga dyra delar att byta ut fall du villl ha tillbaka till orignal smile

165 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
Regeskog skrev:
du tjänar mycket på att göra de, den jag har köpte jag för 700kr och levererar 4x40w och en sån från S/V70 har inte mer än 4x15w tror jag..
du kanske har en tidigare modell av 960, för de efter 95- har ungefär samma inredning som en S/V70 smile
men som jag beskrev på min bild så är det inget stort arbete och inga dyra delar att byta ut fall du villl ha tillbaka till orignal smile

Men då tror jag vi kör på en sådan vid nästa löning!

Tack för hjälpen!

* Voff voff *
10 622 Inlägg
12 november 2013
xenon skrev:
Regeskog skrev:

960 och 940 har helt olika bräda. Gäller samtliga årsmodeller.

Dubbeldin-stereo går bra att få dit i 960 men kräver mer pyssel i en 940 (även om det funkar t.ex. med 780ins panel).

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

165 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
Brådhis skrev:
xenon skrev:
Regeskog skrev:

Dubbeldin-stereo går bra att få dit i 960 men kräver mer pyssel i en 940 (även om det funkar t.ex. med 780ins panel).

//Brådhis

Jasså, bra info.

Vet du vad jag behöver för saker, och vad jag behöver göra, på ett unigefär bara, kan nog lista ut det mesta, syftar mest på någon sorts ram till stereon?

Tack

* Voff voff *
10 622 Inlägg
14 november 2013
xenon skrev:
Brådhis skrev:
xenon skrev:

//Brådhis

Jasså, bra info.

Vet du vad jag behöver för saker, och vad jag behöver göra, på ett unigefär bara, kan nog lista ut det mesta, syftar mest på någon sorts ram till stereon?

Tack

Om du har en 760 88-90 eller 960 91-98 behövs ingen ram för att få i en dubbeldin. Har dock för mig att du får såga bort nå´n plastbit längs sidorna men det ser du när du provmonterar stereon.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

165 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
Brådhis skrev:
xenon skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Jasså, bra info.

Tack

Om du har en 760 88-90 eller 960 91-98 behövs ingen ram för att få i en dubbeldin. Har dock för mig att du får såga bort nå´n plastbit längs sidorna men det ser du när du provmonterar stereon.

//Brådhis

Tack!

Kikade och det ser ut som att någon har varit där och sågat i någonting neutral

Ska införskaffa mig en stereo snart! smile

2 763 Inlägg
14 november 2013
Jag har en SC-805 med kod och inlödd aux-kabel liggandes i förrådet. De passar i 960 utan modifikation. smile

Volvo - For Life

165 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Jag har en SC-805 med kod och inlödd aux-kabel liggandes i förrådet. De passar i 960 utan modifikation. smile

Om du kan skicka den och inte vill ha allt för mycket för den så är det intressant, PM:a mig i så fall!

Sök