3618
Sök

Är vissa märken bättre än andra?

881 Inlägg
19 november 2013
#61
_XenoX_ skrev:
Jag vågar nog påstå att dagens bilar är så hårt beräknade i materialet så att i stort sett ingen ny svenssonbil är direkt bra utifrån våran måttstock som vi har relaterat från äldre bilar. Ordet robust finns liksom inte längre.

Definiera ditt robust.


5 111 Inlägg
19 november 2013
#62
Nja, jag tror att det där med MÄRKEN är lite för grov uppdelning. De flesta bilmärken har ju funnits i 50-100 år och har gjort MÅNGA modeller, en del av dem mer eller mindre lyckade.

Om man säger "Ford är dåliga", t.ex., anser man då att det gäller över hela linjen och att en T-Ford har såpass mycket gemensamt med en GT40 som har så mycket gemensamt med en ny Transit, att det går att generalisera så pass?

Däremot finns det ju bättre och sämre bilmodeller.
Volvo 240 var ju faktiskt en rätt driftsäker bil. Volvo 480, not so much...
Det där kommer jag få skit för att jag skrivit men det kan jag ta, det var ju bara ett ganska bra exempel.


Evildan
19 november 2013
#63
Saitham skrev:
Tjenare alla motorentusiaster!

Jag undrar bara om det är allmänt korrekt att vissa bilmärken faktiskt är bättre än andra kvalitetsmässigt?
Till exempel att Volvo är hästlängder bättre än "franskt skräp" (Renault).

Är det politiskt korrekt att tycka såhär bland er motorentusiaster eller fördömer ni sådant här tänkande? smile

Nej enligt mig, vissa modeller hos en del "bättre" tillverkare har hållt usel kvalité medans vissa modeller hos andra "sämre" tillverkare har visat sig vara pålitligheten själv.

För att ta ditt exempel så har jag haft färre/billigare problem med de Renaulter/Franska/Latinska bilar jag ägt än med de Volvos/Tyska/Premiumwagens jag ägt och för andra individer är det tvärtom så klart.

Undrar du på vilka grunder jag anser på så vis, läs detta:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=124828

Jag anser att vi inte ska fördöma detta tänkande på något vis, trots att det i mina ögon är snävt och har avsaknad av substans wink
Senast redigerat av Evildan (19 november 2013)

815 Inlägg
19 november 2013
#64
Growe skrev:
Olssonz skrev:
Garagemuppen skrev:

Vad är det för fel på Volvo då? wink

Är mest trött på allas förutfattade meningar angående franska bilar. Dom flesta som klagar har förmodligen aldrig ens haft någon fransk bil.

Angående Volvo så finns dom överallt och designen både in och utvändigt är trist. Men det är säkerligen ingen dålig bil. Bara att dom inte faller mig i smaken överhuvudtaget.

vi har en Fransk skrothög
finns inget bra med det skiten en 306 från 1999. komforten är såååå kass
bilen är så slö.

enda bra med den är att folk kastar skiten.. så för 1500kr blev vi ägare till vårat franska helvete..

den fungerar förvisso okej men den är ruskigt obekväm dålig väghållning.
skranlig och på tok för motorsvagt.  svårt att veta ens vad man ska ha för delar finns 311olika alternativ till allt..

har man en volvo så vet man att man inte behöver krångla..

min favo är våran Seat Arosa har rullat 5000mil sen förra året i maj när vi skaffade den.
den har förvisso varken motor eller komfort men den är iallfall rolig att köra.

brukar bara vara cittroträng ägare som vägrar erkänna att fransk inte är speciellt smart val..

Förväntar du dig ett toppexemplar för 1500? Man får ju vad man betalar för.

Tycker du att den är motorsvag så får du ju köpa en med större motor precis som med alla andra märken, 306 finns ju som Gti. Nu har jag aldrig själv haft just en 306 men dom flesta mindre bilarna från frankrike väger väldigt lite och kostar lite och pga av det har dom ju inte jättebra komfort, däremot har
dom bilarna jag haft bra väghållning.

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
19 november 2013
#65
Lofarn skrev:
PlumCrazy skrev:
En riktig motorentusiast gillar alla märken. smile

Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket körglädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transportmedel dock ett relativt bra transportmedel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink
Senast redigerat av CHEEVA (20 november 2013)


135 Inlägg
20 november 2013
#66
CHEEVA skrev:
Lofarn skrev:
PlumCrazy skrev:
En riktig motorentusiast gillar alla märken. smile

Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket kör glädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transport medel dock ett relativt bra transport medel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink

har svårt att ta någon som gillar franskt och särskriver seriöst
troll?
men som sagt ingen som är bäst på allt

varför är alla så dryga?

Muttley
20 november 2013
#67
ISpeed skrev:
CHEEVA skrev:
Lofarn skrev:

Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket kör glädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transport medel dock ett relativt bra transport medel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink

har svårt att ta någon som gillar franskt och särskriver seriöst
troll?
men som sagt ingen som är bäst på allt

Du kanske ska rannsaka dig själv innan du hoppar på andras särskrivning?
Som att använda punkt. Kanske ha stor bokstav i ny mening.  Kanske rentav sätta ihop dina 3 rader till 2 istället, eller du glömde punkt efter seriöst? Och satte troll som en fråga?


Men franskt är inte sämre än något annat nu för tiden kan jag tycka.

1 534 Inlägg
20 november 2013
#68
ISpeed skrev:
CHEEVA skrev:
Lofarn skrev:

Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket kör glädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transport medel dock ett relativt bra transport medel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink

har svårt att ta någon som gillar franskt och särskriver seriöst
troll?
men som sagt ingen som är bäst på allt

Troll?

Nja man har ju sett CHEEVA rätt så ofta på forumet och jag tycker ofta att CHEEVA varit rätt så seriös.

Däremot har man ju inte sett dig innan och du skriver verkligen inte bättre.

Kasta inte sten i glashus?

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
20 november 2013
#69
Jag antar att vissa bilmärken är bättre än andra. men om man skall ställa allt emot vad man betalar för så vet jag inte. Köper du en bil för låt oss säga 1miljon så skall den ju prestera och betalar du 80tusen så kanske man får räkna med att de är olika bra.

Dock tror jag att Toyota är en av de bästa märkena där ute. Pappa har en Toyota carina ifrån 1996 typ. touring och nu har den gått 44k mil och aldrig någonsin krånglat. Det enda som har behövts bytas är vanliga slitage delar som spindel leder och olja / kamrem olja-filter o sånt, fortfarande original stötdämpare och fjädrarna håller. Fortfarande original kopplingskit och den är rätt pigg och knappt någon rost, bara lite vid en dörr men rosten har varit "lika mkt" i typ 8 år nu, så den rostade lite i kanten för att sedan helt sluta rosta. och det är inte så illa för en bil som aldrig någonsin har tvättats mer än regnvatten.

att tillägga är att bilen används som företags bil och lastas ofta med ca 3-4hundra kilo last.




Har hört mycket dåligt om alfa men jag är jävligt sugen på att testa. Mest för utseende.


1 534 Inlägg
20 november 2013
#70
mkII skrev:
Jag antar att vissa bilmärken är bättre än andra. men om man skall ställa allt emot vad man betalar för så vet jag inte. Köper du en bil för låt oss säga 1miljon så skall den ju prestera och betalar du 80tusen så kanske man får räkna med att de är olika bra.

Dock tror jag att Toyota är en av de bästa märkena där ute. Pappa har en Toyota carina ifrån 1996 typ. touring och nu har den gått 44k mil och aldrig någonsin krånglat. Det enda som har behövts bytas är vanliga slitage delar som spindel leder och olja / kamrem olja-filter o sånt, fortfarande original stötdämpare och fjädrarna håller. Fortfarande original kopplingskit och den är rätt pigg och knappt någon rost, bara lite vid en dörr men rosten har varit "lika mkt" i typ 8 år nu, så den rostade lite i kanten för att sedan helt sluta rosta. och det är inte så illa för en bil som aldrig någonsin har tvättats mer än regnvatten.

att tillägga är att bilen används som företags bil och lastas ofta med ca 3-4hundra kilo last.




Har hört mycket dåligt om alfa men jag är jävligt sugen på att testa. Mest för utseende.

ALLA bilar krånglar förr eller senare, jo även Toyota.
Vissa mer andra mindre.

Själv så ser jag till flera parametrar än bara billig i drift som gör en bil "bra".

Börjar man däremot tillverka hyfsat krångelfria bilar som har minst lika bra komfort som "premium-märkena", som har trevliga motorer, trevlig drivning(rwd/awd), bra väghålllning, låg förbrukning, hög kvalitetskänsla, fin estetik och icke plastig känsla i inredningen, så börjar vi få en vinnare.

Där är Subaru närmast, förvånas faktiskt över det faktum att många tycker Toyota är bland det bästa märket medan Subaru oftast slår Toyota på fingrarna på de flesta punkter..


Toyota kanske tillverkar BRA och tillförlitliga bilar, men å andra sidan så måste dom det, då det är det dom gör reklam för och det enda de kan skryta med, sen att det inte är hela sanningen och helt klart överdrivet är en annan femma.
Det borde då innebära att jag skall kunna köpa en valfri Toyota på blocket, helst en med några år på nacken och förvänta mig att bilen endast skall behöva tankas och servas som vanligt, utan att något annat än slitagedelar behöver tillsyn.


Om vi håller oss kvar hos Toyota, en gammal Starlet är ungefär lika komfortabel och snål som en Prius med skillnaden att Toyota lyckats göra Priusen fulare(påminner om en groda?), men det är ingen som nämner det, för att åka omkring i en Prius är bland det mest politiskt korrekta man kan göra då det klassas som en miljöbil.. roll

De enda sakerna jag kommer på som skulle vara till Priusens fördel i detta fall är väl krocksäkerheten och avgasutsläppen iom att den är nyare..


Sen så är det svårt att enas om vilket/vilka märken som är bäst då det finns 2 saker som påverkar, det första att man favoriserar vissa märken framför andra.
För det andra har man olika krav på vad en bra bil är och även olika behov.

För vissa är det att den skall vara säker och praktisk(ex. Volvo)
För andra att den skall vara en snygg och bekväm prestandavagn(ex. BMW/Audi/Mercedes/Jaguar/Lexus/Subaru)
För ytterligare andra att den skall vara billig i drift(ex. VW/Skoda/Nissan/Toyota/Mazda/Mitsubishi/Kia/Hyundai/Renault)


Sen behöver inte en kategori utesluta ett annat när det gäller ett visst märke..
Det är därför det finns olika bilklasser inom ett och samma märke, för att locka till sig olika slags köpare som värderar olika saker på bilarna.
Det är snarare det man skall kolla på än att stirra sig blind på att tex. Toyota har ett rykte om sig att vara i princip underhållsfri och att alla MB rostar...

Ibland kan det löna sig att köpa en bil som uppfattas som dyrare men som går hyfsat problemfritt, än en billigare modell som saker går sönder på hela tiden..


Angående ett bilmärkes image/rykte:

Volvo som anses ha bland de mest praktiska bilarna av alla märken..
För att ta något exempel så är inte alla Volvo-modeller så praktiska, tex. 340/360/440/460/480/C30 o säkert fler modeller som jag inte kommer på nu..


Sedan har vissa av de lite-billigare-i-drift-märkena sina premiumvagnar som inte är så billiga att äga.

Nissan har sin Skyline/GTR
Toyota har sin Supra
Mitsubishi har sin Lancer EVO


BMW som anses vara dyr i mångas ögon har inte så dyra delar som man kan tro, jämför med Volvo så skall ni se att skillnaden inte är så stor..


Bara lite tankar om det hela..

Cadillac_The_King
20 november 2013
#71
OpelP1 skrev:
Japanska bilar håller väl i regel bättre än övriga, dom koreanska är antagligen på väg åt samma håll.

Amerikanska har ofta tveksam plast med välbyggd och robust drivlina.

Franska har väl en del nytänk även om dom kanske ibland är lite tillkrånglade.

Tyska bilar vet jag inte vad man ska säga om numera, efter ett par bmw kombis så känner jag mig rätt tveksam till dom.


Mina åsikter då alltså, alla tycker ju olika.  smile

Japansk är ju bara plast o lim ju skall vara riktig plåt som det är i jänke bilar och Volvos :-)

Muttley
20 november 2013
#72
Chevrolet_v8 skrev:
OpelP1 skrev:
Japanska bilar håller väl i regel bättre än övriga, dom koreanska är antagligen på väg åt samma håll.

Amerikanska har ofta tveksam plast med välbyggd och robust drivlina.

Franska har väl en del nytänk även om dom kanske ibland är lite tillkrånglade.

Tyska bilar vet jag inte vad man ska säga om numera, efter ett par bmw kombis så känner jag mig rätt tveksam till dom.


Mina åsikter då alltså, alla tycker ju olika.  smile

Japansk är ju bara plast o lim ju skall vara riktig plåt som det är i jänke bilar och Volvos :-)

Tyvärr har gm med gått in på linjen med plastiga jobbiga inredningar på moderna bilar.
Min cts har tyvärr lite halvtaskiga knappar av dålig kvalité, vilket är väl okej så länge resten av bilen är av bra kvalité wink
Jag testade en cheva epica när jag skulle köpa bil sist. En 2004 var det.  Så grymt besviken jag blev då den nästintill var en rak kopia av en Saab 93 med riktigt taskig inredning som lät i varenda ojämnhet, ungefär som saaben gör.

Men jag trivs med min Cadillac för den är ju bekväm och man myser sig fram.
Hoppas att den nyare ca 2008 har bättre plast i sig smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
20 november 2013
#73
ISpeed skrev:
CHEEVA skrev:
Lofarn skrev:
Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket kör glädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transport medel dock ett relativt bra transport medel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink

har svårt att ta någon som gillar franskt och särskriver seriöst
troll?
men som sagt ingen som är bäst på allt

du va ju en kul typ ... att du har något emot alla franska bilar tyder inte på något annat än okunskap PuNgT

Chevrolet_v8 skrev:
OpelP1 skrev:
Japanska bilar håller väl i regel bättre än övriga, dom koreanska är antagligen på väg åt samma håll.

Amerikanska har ofta tveksam plast med välbyggd och robust drivlina.

Franska har väl en del nytänk även om dom kanske ibland är lite tillkrånglade.

Tyska bilar vet jag inte vad man ska säga om numera, efter ett par bmw kombis så känner jag mig rätt tveksam till dom.


Mina åsikter då alltså, alla tycker ju olika.  smile

Japansk är ju bara plast o lim ju skall vara riktig plåt som det är i jänke bilar och Volvos :-)

hm så du menar att jänkare inte är plastiga ?
Senast redigerat av CHEEVA (20 november 2013)


Muttley
20 november 2013
#74
Ja tror Chevrolet syftar på veteran.  Dör är de inte så plastigt smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
20 november 2013
#75
tkd_rille skrev:
Ja tror Chevrolet syftar på veteran.  Dör är de inte så plastigt smile

skulle vilja påstå att många veteranare är plastiga också.. kanske inte 50-60 tals bilarna men nyare än så har  ofta väldigt plastig inredning.

eller plastig är kanske fel ord, dåligt ihop satt stämmer bättre
Senast redigerat av CHEEVA (20 november 2013)


218 Inlägg
20 november 2013
#76
CHEEVA skrev:
Lofarn skrev:
PlumCrazy skrev:
En riktig motorentusiast gillar alla märken. smile

Förutom franskt..... smile

inget fel på franska bilar, ofta bilar som bjuder på väldigt mycket körglädje till skillnad från en volvo 850 som enbart är ett transportmedel dock ett relativt bra transportmedel

på frågan om vilket märke som är bäst så är de olika märkena bra på olika saker.. ingen som är bäst på allt

finns dock de som är bra på mycket , ska inte nämna vilka wink

Dock skulle jag inte säga att en 850R "enbart är ett transportmedel". Men det är ju bara jag.

Och eftersom jag åker Volvo och försvarar Volvo så blir ju jag automatiskt en raggare som avskyr allt annat än Volvo,,,, wink


Edit: Självklart är det ju inte bara skräp av alla franska bilar heller, finns ett par som är helt ok, Fast om vi säger så här, att det finns ju saker jag hellre skulle åka än franskt smile
Senast redigerat av Lofarn (20 november 2013)

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638

Tekniker
221 Inlägg
20 november 2013
#77
PlumCrazy skrev:
_XenoX_ skrev:
Jag vågar nog påstå att dagens bilar är så hårt beräknade i materialet så att i stort sett ingen ny svenssonbil är direkt bra utifrån våran måttstock som vi har relaterat från äldre bilar. Ordet robust finns liksom inte längre.

Definiera ditt robust.

Med Robust menar jag att det inte beräknas med en viss livslängd. Förr räknade man hållfasteheten fast inte lika noga som idag vilket gjorde att det mesta var överdimensionerat (Finns undantag)

Vi kan ta en 240 som exempel. Motor och drivlina generellt håller livet ut (Om man inte svinar) vilket en tex V70 Passat eller dyligt inte skulle göra pga hjullager styrleder knutar m.m Och den referensen har man ju med sig idag med så när nått går sönder när bilen är typ 2 år tycker man de e kasst. Och det tycker jag!

Även om jag är en Volvo fantast så skulle jag aldrig i mitt liv köpa en ny Volvo. Allt massproduceras och nettovinsten måste bli så hög som möjligt. Kompromiss alltså.

Bilen idag säljs billigt men du betalar ju sjukt dyra servicekostnader och reservdelar istället.
Allt har blivit bakvänt. Jag har för mig att en 240 kostade 170,000 1986 vilket är dyrt men det höll ju också..

Sen att dom lcokar med sjukt mycke lyx i bilarna och inte tänker på kvalitetsintrycket i bilen stör mig nått enorm.
allt är ju av plast idag? Det knirrar och känns ju som att det skall gå sönder. Och nä. Det är inget påstående, det är av ren erfarenhet


Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
20 november 2013
#78
_XenoX_ skrev:
PlumCrazy skrev:
_XenoX_ skrev:
Jag vågar nog påstå att dagens bilar är så hårt beräknade i materialet så att i stort sett ingen ny svenssonbil är direkt bra utifrån våran måttstock som vi har relaterat från äldre bilar. Ordet robust finns liksom inte längre.

Definiera ditt robust.

Med Robust menar jag att det inte beräknas med en viss livslängd. Förr räknade man hållfasteheten fast inte lika noga som idag vilket gjorde att det mesta var överdimensionerat (Finns undantag)

Vi kan ta en 240 som exempel. Motor och drivlina generellt håller livet ut (Om man inte svinar) vilket en tex V70 Passat eller dyligt inte skulle göra pga hjullager styrleder knutar m.m Och den referensen har man ju med sig idag med så när nått går sönder när bilen är typ 2 år tycker man de e kasst. Och det tycker jag!

Även om jag är en Volvo fantast så skulle jag aldrig i mitt liv köpa en ny Volvo. Allt massproduceras och nettovinsten måste bli så hög som möjligt. Kompromiss alltså.

Bilen idag säljs billigt men du betalar ju sjukt dyra servicekostnader och reservdelar istället.
Allt har blivit bakvänt. Jag har för mig att en 240 kostade 170,000 1986 vilket är dyrt men det höll ju också..

Sen att dom lcokar med sjukt mycke lyx i bilarna och inte tänker på kvalitetsintrycket i bilen stör mig nått enorm.
allt är ju av plast idag? Det knirrar och känns ju som att det skall gå sönder. Och nä. Det är inget påstående, det är av ren erfarenhet

hoppa in i till exempel en ny s klass ... där kan jag lova dig att det inte känns som om de går sönder när du tar i grejerna


762 Inlägg
20 november 2013
#79
CHEEVA skrev:
_XenoX_ skrev:
PlumCrazy skrev:

Definiera ditt robust.

Med Robust menar jag att det inte beräknas med en viss livslängd. Förr räknade man hållfasteheten fast inte lika noga som idag vilket gjorde att det mesta var överdimensionerat (Finns undantag)

Vi kan ta en 240 som exempel. Motor och drivlina generellt håller livet ut (Om man inte svinar) vilket en tex V70 Passat eller dyligt inte skulle göra pga hjullager styrleder knutar m.m Och den referensen har man ju med sig idag med så när nått går sönder när bilen är typ 2 år tycker man de e kasst. Och det tycker jag!

Även om jag är en Volvo fantast så skulle jag aldrig i mitt liv köpa en ny Volvo. Allt massproduceras och nettovinsten måste bli så hög som möjligt. Kompromiss alltså.

Bilen idag säljs billigt men du betalar ju sjukt dyra servicekostnader och reservdelar istället.
Allt har blivit bakvänt. Jag har för mig att en 240 kostade 170,000 1986 vilket är dyrt men det höll ju också..

Sen att dom lcokar med sjukt mycke lyx i bilarna och inte tänker på kvalitetsintrycket i bilen stör mig nått enorm.
allt är ju av plast idag? Det knirrar och känns ju som att det skall gå sönder. Och nä. Det är inget påstående, det är av ren erfarenhet

hoppa in i till exempel en ny s klass ... där kan jag lova dig att det inte känns som om de går sönder när du tar i grejerna

Men då kostar det också därefter.

Kollar du däremot på nya bilar runt 100-300 tusen kr, så är det nästan bara plast så långt ögat kan nå.


1 412 Inlägg
20 november 2013
#80
Garagemuppen skrev:
CHEEVA skrev:
_XenoX_ skrev:
Med Robust menar jag att det inte beräknas med en viss livslängd. Förr räknade man hållfasteheten fast inte lika noga som idag vilket gjorde att det mesta var överdimensionerat (Finns undantag)

Vi kan ta en 240 som exempel. Motor och drivlina generellt håller livet ut (Om man inte svinar) vilket en tex V70 Passat eller dyligt inte skulle göra pga hjullager styrleder knutar m.m Och den referensen har man ju med sig idag med så när nått går sönder när bilen är typ 2 år tycker man de e kasst. Och det tycker jag!

Även om jag är en Volvo fantast så skulle jag aldrig i mitt liv köpa en ny Volvo. Allt massproduceras och nettovinsten måste bli så hög som möjligt. Kompromiss alltså.

Bilen idag säljs billigt men du betalar ju sjukt dyra servicekostnader och reservdelar istället.
Allt har blivit bakvänt. Jag har för mig att en 240 kostade 170,000 1986 vilket är dyrt men det höll ju också..

Sen att dom lcokar med sjukt mycke lyx i bilarna och inte tänker på kvalitetsintrycket i bilen stör mig nått enorm.
allt är ju av plast idag? Det knirrar och känns ju som att det skall gå sönder. Och nä. Det är inget påstående, det är av ren erfarenhet

hoppa in i till exempel en ny s klass ... där kan jag lova dig att det inte känns som om de går sönder när du tar i grejerna

Men då kostar det också därefter.

Kollar du däremot på nya bilar runt 100-300 tusen kr, så är det nästan bara plast så långt ögat kan nå.

Det är väldigt tråkigt faktiskt att nyare bilar bara har plast överallt.
Bilarna känns liksom fejkade på något vis, jag tänker varje gång jag öppnar förardörren på min e61 att den är en "bil-wannabe". tongue
Senast redigerat av OpelP1 (20 november 2013)


Sök