2490
Sök

Saltbilen kör redan!!!! Hur tänker man?

939 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
Jaha folket hur mår ni?====

Tänkte skriva av mig lite snabt....

Har runt 15min till jobet och idag var första gången jag behövde skrapa rutorna...

Drar iväg tort å fint på vägen och runt 0grader åker typ 5min så dundrar en plogbil förbi:O
tät efter kommer 2 st saltbilar som spyr ut salt assså va faan håller de på med? salt nu? det har ju knapt blivit minus nere i stockholm???

Hur många saltbilar har du sett än då?roll

Någon som jobbar med detta å kan förklarar varför man kör redan nu???

12 086 Inlägg
20 november 2013
Jag körde om en saltbil på E4an för 3 veckor sedan..

Föresten, jag har en vän som kör saltbil i sthlm. 50 mil om dagen, vet inte när han började smile
Senast redigerat av Germax (20 november 2013)

Muttley
20 november 2013
De börjar väl för att de faktiskt börjar bli halt på vägarna.  Är ju en hel del som redan kört av pga halkan

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
20 november 2013
Dom började flera veckor sedan, ser dom varje dag. Det har redan varit 2 olyckor i Djupdal med dödlig utgång.

tummen mitt i handen
167 Inlägg
20 november 2013
När jag var barn så plogade de både gator o vägar så noga så man tom såg asfalten. Numera verkar det som om det är så jävla dyrt att ta fram o använda plogbilarna så de istället SALTAR BORT SNÖN.   roll
Senast redigerat av elektronikfreak (20 november 2013)

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

939 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
aaa.....  så drygt när det är en slaskig jävla grå sörja.........

3 354 Inlägg
20 november 2013
tkd_rille skrev:
De börjar väl för att de faktiskt börjar bli halt på vägarna.  Är ju en hel del som redan kört av pga halkan

apapapap. "kört av pga de överskattat väglaget" wink
(jag ser aldrig Halkan som en orsak utan mer som en bidragande faktor)
no offense.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Muttley
20 november 2013
Seth skrev:
tkd_rille skrev:

no offense.

Nä de är sant.  Men de var halt och folk har fortfarande sina sommardäck på och kör precis som vanligt.

Vafan blev de halt igen?

Eller hur de nu är varje år smile

3 354 Inlägg
20 november 2013
tkd_rille skrev:
Seth skrev:
tkd_rille skrev:

no offense.

Nä de är sant.  Men de var halt och folk har fortfarande sina sommardäck på och kör precis som vanligt.

Vafan blev de halt igen?

ungefär så kan man sammanfatta.
Jag kan erkänna att jag avvaktat med dubbdäcken men då har de varit 8+ på nätterna fram tills nu och nu verkar frost o halka komma mer o mer
Dock har man ju tagit hänsyn till att man får ta det lugnare.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Muttley
20 november 2013
Seth skrev:
tkd_rille skrev:
Seth skrev:

no offense.

Vafan blev de halt igen?

ungefär så kan man sammanfatta.
Jag kan erkänna att jag avvaktat med dubbdäcken men då har de varit 8+ på nätterna fram tills nu och nu verkar frost o halka komma mer o mer
Dock har man ju tagit hänsyn till att man får ta det lugnare.

De går absolut att köra på sommardäck men man får ju tänka efter innan man gör något.  Idag kom de snöblandat hos oss.
Alla bilar är redo iallafall smile

939 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
Ja snart får vi ju läsa om att snön slog oss i ansiktet igen!!!! hahahahah sl å sj får total kaos med allt^^

Muttley
20 november 2013
Nightmare89 skrev:
Ja snart får vi ju läsa om att snön slog oss i ansiktet igen!!!! hahahahah sl å sj får total kaos med allt^^

Sj hade problem med ett tåg Hlm-sthlm idag.  De var visst 60-70 minuter försenat.  De snöade ju faktiskt i Linderöd typ 6 mil iväg.   roll

939 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
hahahah jadu hur kommer detta att sluta^^

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
21 november 2013
Kallas förebyggande syfte antar jag, har is i en kurva nära mig som jag snurrar lite lätt på även med vinterskorna(däcken)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 november 2013
Streethawk skrev:
Kallas förebyggande syfte antar jag, har is i en kurva nära mig som jag snurrar lite lätt på även med vinterskorna(däcken)

Du funderar inte på att köra lite långsammare istället då? Den hastighet skylten anger är den hastighet du maximalt får hålla under de bästa omständigheter, inte den hastighet du lägst får hålla i riktigt taskigt vinterväglag.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
24 november 2013
Andromeda skrev:
Streethawk skrev:

Du funderar inte på att köra lite långsammare istället då? Den hastighet skylten anger är den hastighet du maximalt får hålla under de bästa omständigheter, inte den hastighet du lägst får hålla i riktigt taskigt vinterväglag.

Jag kör rätt lugnt då det är en 90 graders korsning. Men blir ändå så att bakänden släpper då man kör låga växlar där.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 november 2013
Usch, det var helt vitt på RV70 idag, och små dammoln efter bilarna. Det var inte snö eller frost, det var salt som strötts ut till ingen annan nytta än att det ska gå åt spolarvätska och tvättsvampar sad

939 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
mmm faaan vintern e inget kul!!! Det är kul när det är vit men sen kommer bilen å vi får en mysig grå sörja...

236 Inlägg
24 november 2013
Nightmare89 skrev:
mmm faaan vintern e inget kul!!! Det är kul när det är vit men sen kommer bilen å vi får en mysig grå sörja...

Håller med.
Det ska vara massa vit snö, eller torrt och ingen snö alls! Allt där i mellan är förjävligt smile

Power is measured in dB

847 Inlägg
27 november 2013
http://www.youtube.com/watch?v=-G2voVk_yAg

spela denna när du e ute o kör så kanske du blir lite gladare , haha tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Sök