Hej jag undrar om någon vet hur mkt en org passat 1,8T -03 som rullat 12600 ska dricka? Jag har värme på så jag aldrig kör kallstart och jag kör minst 1,5 mil till jobbet varje dag och jag är lätt på gasen men ja tycker den drar mycket ändå. Det sitter 18" med 225 på. vad kan man göra för att minska förbrukningen?
Fräscha filter, fräscha tänddelar. Smalare däck, mer bränsle effektiva däck, korrekt däck tryck. Korrekt hjulinställning. Fräscha bromsar och hjullager. Även köra med så lite el förbrukning som möjligt.
Sen hur mycket det märks i verkligheten är en annan sak
Kan vara bra att veta vad du ligger och snittar på nu samt hur ser din körväg ut och hur anser du dig själv köra? Har som bäst kommit ner på 0,76 på 16" lugn tur ToR till Göteborg med något lastad bil.
jag kör 1,5 mil på motorväg och jag har 225 breda Continental sport Contact 5 filter är bytta för va 1000 mil sedan tänstift vid 9000 typ fyrhjulsinställning är gjord för 2 månader sedan. jag hade kört 55,82 och fick i 58,82 senaste gången jag tankade. någon som vet vad ett chip skulle kunna göra?
ok ja kör 100km/h och ja hade en passat -00 som gick på 0,9 typ och då körde vi bara korta sträckor i stan. samma där 225 breda däck men billiga kina däck.