Bra tag sen man skrev här men jag jobbar på bilen så mycket jag kan hade varit trevligt om man hade hunnit fått ut den nu när sommaren närmar sig!
Fästen till avgassystemet
Lambda
Fräst och borrat om ventilkåpan
Meckade dit fläkten
Byggt fästen och satt dit den Även byggt en lite alukåpa!
Dragit slangar till oljekyl också!
Testmonter filter, passa mycket bra
Byggde även en ny kåpa som ska sitta ovanför tändspolarna och trycka ner dom. Satte även en tätning runt om p.g.a att jag har tagit bort original tätningar runt spolarna.
Plockade ner bakoken som ska renoveras lite
Även två bonusbilder
Allt för denna gången. Nästa sak som står på schemat är att bygga expantionskärl och dra elen
Stiligt! Kul att allt ser så välordnat ut. Din lösning för tändspolarna var precis det jag behövde få se nu då jag snart måste ta itu med samma problem.
Stiligt! Kul att allt ser så välordnat ut. Din lösning för tändspolarna var precis det jag behövde få se nu då jag snart måste ta itu med samma problem.
Tack! Jo men jag förlänger stiften några mm också för säkerhets skull så blir det bra
Tack! Jo men jag förlänger stiften några mm också för säkerhets skull så blir det bra
Jaha, berätta gärna hur du gör det för en novis? Gärna i kombination med en bild
Jaha, berätta gärna hur du gör det för en novis? Gärna i kombination med en bild
Satte bara en rostfri mutter som distans. får se om det funkar annars får jag hitta på nått annant