3395
Sök

Kedjesträckare Saab ng9-3

390 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
Hej!
Ska ut med sträckaren till kamkedjan på min 9-3-03. Men nu till frågan, vart sitter den? Kollat runt lite men verkar inte finna nått bra.

Tack på förhand! smile

562 Inlägg
23 november 2013
turbo_sport skrev:
Hej!
Ska ut med sträckaren till kamkedjan på min 9-3-03. Men nu till frågan, vart sitter den? Kollat runt lite men verkar inte finna nått bra.

Tack på förhand! smile

Antar att det är en bensinare vi snackar om? Den sitter hur som helst på baksidan av topplocket om man står och tittar på motorn framför bilen.

Det är den rostiga saken som syns på bilden i länken nedanför.
http://data.z22se.org.uk/data/attachmen … 297ct6.jpg

9-5 Aero Sedan -05

390 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Ja en 2,0t, jag fann sträckaren. Satt ju på samma ställe som 9-5 tongue Har ett rasslande ljud från motorn trodde det kom från kedjan så tänkte ta ut sträckaren men verkar komma från något vid drivremmen så ska kolla det först. Men hur fungere sträckaren? Verkar ju inte vara samma som 9-5, äldre 9-3 mm. Där är det ju en fjäder som sträcker men hur är konstruktionen på denna? smile I fall jag behöver ut med den

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
24 november 2013
turbo_sport skrev:
Ja en 2,0t, jag fann sträckaren. Satt ju på samma ställe som 9-5 tongue Har ett rasslande ljud från motorn trodde det kom från kedjan så tänkte ta ut sträckaren men verkar komma från något vid drivremmen så ska kolla det först. Men hur fungere sträckaren? Verkar ju inte vara samma som 9-5, äldre 9-3 mm. Där är det ju en fjäder som sträcker men hur är konstruktionen på denna? smile I fall jag behöver ut med den

den är väl både fjädrande och arbetar med oljetryck?

390 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Jo det är nog samma grund men tänkte på om den går ut hela vägen när man tar ut den och hur man nollställer den i isf smile

Sök