farsans gamla v70 d5 -02 drog 0,56 blandad körning då var det 163hk motorn. som jag har fattat så är det den motorn som går billigast av volvos diesel modeller. kan till lägga att den drog 0,65 med släpvagn. så dom som haft d5or som drog 0,7-0,8 måste haft blyfot eller bara statskörning.
163 hk utan partikelfilter går helt klart billigt ja. Jag tror dock att 140 hk går ännu snålare (den som kom 2006).
//Brådhis
bättre och köpa en med puckofilter och slita bort skiten och programera bort så slipper man skyhög skatt på bilen.
dom nyare motorerna är mest troligen mer optimerade än dom tidigare för att få ner förbrukningen så dom borde gå snålare än motsvarande utan puckofilter.
farsans gamla v70 d5 -02 drog 0,56 blandad körning då var det 163hk motorn. som jag har fattat så är det den motorn som går billigast av volvos diesel modeller. kan till lägga att den drog 0,65 med släpvagn. så dom som haft d5or som drog 0,7-0,8 måste haft blyfot eller bara statskörning.
163 hk utan partikelfilter går helt klart billigt ja. Jag tror dock att 140 hk går ännu snålare (den som kom 2006).
//Brådhis
bättre och köpa en med puckofilter och slita bort skiten och programera bort så slipper man skyhög skatt på bilen.
dom nyare motorerna är mest troligen mer optimerade än dom tidigare för att få ner förbrukningen så dom borde gå snålare än motsvarande utan puckofilter.
För all del, men skillnaden är så liten både i skatt och förbrukning att det lika gärna kan sitta där faktiskt. En knapp tusing skiljer det i skatt per år och skillnaden i förbrukning är på sin höjd 1 dl milen.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/