4208
Sök

Köpråd dieselbil. Passat, 9-5, V70...

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
9 december 2013
Brådhis skrev:
fredda_king skrev:
farsans gamla v70 d5 -02 drog 0,56 blandad körning då var det 163hk motorn. som jag har fattat så är det den motorn som går billigast av volvos diesel modeller. kan till lägga att den drog  0,65 med släpvagn. så dom som haft d5or som drog 0,7-0,8 måste haft blyfot eller bara statskörning.

163 hk utan partikelfilter går helt klart billigt ja. Jag tror dock att 140 hk går ännu snålare (den som kom 2006).

//Brådhis

bättre och köpa en med puckofilter och slita bort skiten och programera bort så slipper man skyhög skatt på bilen.

dom nyare motorerna är mest troligen mer optimerade än dom tidigare för att få ner förbrukningen
så dom borde gå snålare än motsvarande utan puckofilter.

Kör fort så hinner inget hända...

881 Inlägg
9 december 2013
Går det programmera bort?

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
9 december 2013
PlumCrazy skrev:
Går det programmera bort?

ska gå att göra på vw är det iallfall inga som helst problem smile

sätt någon som gjorde det till volvo oxå.

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 588 Inlägg
11 december 2013
Growe skrev:
Brådhis skrev:
fredda_king skrev:
farsans gamla v70 d5 -02 drog 0,56 blandad körning då var det 163hk motorn. som jag har fattat så är det den motorn som går billigast av volvos diesel modeller. kan till lägga att den drog  0,65 med släpvagn. så dom som haft d5or som drog 0,7-0,8 måste haft blyfot eller bara statskörning.

163 hk utan partikelfilter går helt klart billigt ja. Jag tror dock att 140 hk går ännu snålare (den som kom 2006).

//Brådhis

bättre och köpa en med puckofilter och slita bort skiten och programera bort så slipper man skyhög skatt på bilen.

dom nyare motorerna är mest troligen mer optimerade än dom tidigare för att få ner förbrukningen
så dom borde gå snålare än motsvarande utan puckofilter.

För all del, men skillnaden är så liten både i skatt och förbrukning att det lika gärna kan sitta där faktiskt. En knapp tusing skiljer det i skatt per år och skillnaden i förbrukning är på sin höjd 1 dl milen.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök