3645
Sök

Framhjulsdrift VS Bakhjulsdrift

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 december 2013
#321
Evildan skrev:
ralle_xtreme skrev:
granadadr skrev:

coolt då har jag en sportbil,, Granadan har dubbla A armar smile tongue

Klart att det inte bara är racingbilar som kör med det! Jag menar att det inte är direkt standard på Svenssonbilen.

Volvo 140/160serien
Volvo Amazon
Volvo PV 544
Volvo Duett 210
VW Passat
AUDI A4 A6 A8
Skoda Superb
SAAB 96 99 900
Opel Ascona A B
Opel Rekord fram till 1978?
mfl mfl
Så det är direkt standard på svenssonbilar anser jag.

Har dubbla A-armar i Vetten och tycker att den går väldigt bra på vägen. Inte bara rakt fram utan även på en kurvig väg. Behöver byta stötdämpare för att stadga upp den lite för stötdämparna är nog inte bytt på de senaste 27-28 åren/12000 milen!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

En Medlem
405 Inlägg
24 december 2013
#322
För att hålla sig på temat litegranna då.

Vad tror ni kommer hända med fram resp bakhjulsdriften när vi börjar få ut heldrivna elbilar?
Jag menar, elmotorerna får du plats med både fram och bak och kan då utan problem köra 4x4 utan att tappa något i bränsle (eller elförbrukning) för den delen.

Man kommer också, som är väldigt intressant köra momentstyrning på däcken för att optimera väghållningen genom att bromsa tex det högra hjulparet i en högersväng för att på så sätt "kasta" in bilen i kurvan på ett helt annat sätt.

Något för de gamla blyhästarna med bensin till värmeomvandlare smile under huven att tänka på helt klart tror jag.

7 432 Inlägg
24 december 2013
#323
-matte skrev:
För att hålla sig på temat litegranna då.

Vad tror ni kommer hända med fram resp bakhjulsdriften när vi börjar få ut heldrivna elbilar?
Jag menar, elmotorerna får du plats med både fram och bak och kan då utan problem köra 4x4 utan att tappa något i bränsle (eller elförbrukning) för den delen.

Man kommer också, som är väldigt intressant köra momentstyrning på däcken för att optimera väghållningen genom att bromsa tex det högra hjulparet i en högersväng för att på så sätt "kasta" in bilen i kurvan på ett helt annat sätt.

Något för de gamla blyhästarna med bensin till värmeomvandlare smile under huven att tänka på helt klart tror jag.

LITEN korregering wink om man gör 4x4 på en elbil tappar man effekt och driftlängd endå wink motorerna VÄGER ju wink kanske inte blir så mkt effektförluster,, men det blir wink


En Medlem
405 Inlägg
25 december 2013
#324
Precis, det handlar om att man får en ökad friktion pga att man adderar en till rörlig del. Skillnaden i räckvidd blir ju dock så gott som ingen ändå om du jämför med en vanlig 2wd med förbrännare och en 4wd med förbrännare. Speciellt om fulltank kostar 60kr smile

Bästa vore ändå att dela upp drivkällorna i fyra små, med en på varje hjul. Det hade mercedes gjort på sin nya elbil som indeed är väldigt imponerande.

http://a.img-zemotoring.com/media/news/2012/09/mercedes-sls-electric-drive-20.jpg

Forummoderator
18 127 Inlägg
25 december 2013
#325
M_Broberg skrev:
-matte skrev:
Man kommer också, som är väldigt intressant köra momentstyrning på däcken för att optimera väghållningen genom att bromsa tex det högra hjulparet i en högersväng för att på så sätt "kasta" in bilen i kurvan på ett helt annat sätt.

fast så fungerar ju nästan vissa AWD system, tex Haldex gen 4 som man driver på det hjulet som har mest grepp..

att bromsa ett hjul kan funka fint på torr asfalt i teorin. men på tex is/packad snö kan det vara totalt livsfarligt.


men du har rätt i sak, det kommer bli intresant att se.  dock kommer kostandsfrågan fram igen. 1 elmotor med växellåda är billigare än 4 elmotorer med växellådor. och enklare att konstruera

Ett litet påpekande bara: Elmotorer behöver inga växellådor...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
25 december 2013
#326
Hybridsmurfen skrev:
M_Broberg skrev:
-matte skrev:
Man kommer också, som är väldigt intressant köra momentstyrning på däcken för att optimera väghållningen genom att bromsa tex det högra hjulparet i en högersväng för att på så sätt "kasta" in bilen i kurvan på ett helt annat sätt.

fast så fungerar ju nästan vissa AWD system, tex Haldex gen 4 som man driver på det hjulet som har mest grepp..

att bromsa ett hjul kan funka fint på torr asfalt i teorin. men på tex is/packad snö kan det vara totalt livsfarligt.


men du har rätt i sak, det kommer bli intresant att se.  dock kommer kostandsfrågan fram igen. 1 elmotor med växellåda är billigare än 4 elmotorer med växellådor. och enklare att konstruera

Ett litet påpekande bara: Elmotorer behöver inga växellådor...

Du måste mena att det inte behövs för att byta utväxling under färd (2 eller fler växlar)? Men en växellåda (slutväxel) måste dom ha ändå, dom kan inte driva direkt, då blir ju utväxlingen knasig.
Senast redigerat av Lillkanto (25 december 2013)

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

Forummoderator
18 127 Inlägg
25 december 2013
#327
M_Broberg skrev:
Hybridsmurfen skrev:
M_Broberg skrev:

fast så fungerar ju nästan vissa AWD system, tex Haldex gen 4 som man driver på det hjulet som har mest grepp..

att bromsa ett hjul kan funka fint på torr asfalt i teorin. men på tex is/packad snö kan det vara totalt livsfarligt.


men du har rätt i sak, det kommer bli intresant att se.  dock kommer kostandsfrågan fram igen. 1 elmotor med växellåda är billigare än 4 elmotorer med växellådor. och enklare att konstruera

Ett litet påpekande bara: Elmotorer behöver inga växellådor...

EDIT: Nu tänker jag såklart 3-fas. likströmsmotorer kan jag inte ett skit om..

Aha! Nej, 3-fas har ju sina 2850 varv... Likström är det som gäller i "elbilar"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 127 Inlägg
25 december 2013
#328
Lillkanto skrev:
Hybridsmurfen skrev:
M_Broberg skrev:

fast så fungerar ju nästan vissa AWD system, tex Haldex gen 4 som man driver på det hjulet som har mest grepp..

att bromsa ett hjul kan funka fint på torr asfalt i teorin. men på tex is/packad snö kan det vara totalt livsfarligt.


men du har rätt i sak, det kommer bli intresant att se.  dock kommer kostandsfrågan fram igen. 1 elmotor med växellåda är billigare än 4 elmotorer med växellådor. och enklare att konstruera

Ett litet påpekande bara: Elmotorer behöver inga växellådor...

Du måste mena att det inte behövs för att byta utväxling under färd (2 eller fler växlar)? Men en växellåda (slutväxel) måste dom ha ändå, dom kan inte driva direkt, då blir ju utväxlingen knasig.

En elmotor lämnar max vrid från start upp till sina maxvarv (i fallet elbilar vet jag inte vad detta kan vara, men är nog mycket höga, snurrar hjulen med 9000 varv i minuten går nog bilen jävligt fort...) Min Prius drar iväg som en skållad råtta upp till ca 80 km/h då bilen tycker att bensinmotor är ett bättre val och fimpar elmotorn. Det är ju förbrukning som styr i det fallet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 december 2013
#329
Hybridsmurfen skrev:
Lillkanto skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Ett litet påpekande bara: Elmotorer behöver inga växellådor...

Du måste mena att det inte behövs för att byta utväxling under färd (2 eller fler växlar)? Men en växellåda (slutväxel) måste dom ha ändå, dom kan inte driva direkt, då blir ju utväxlingen knasig.

En elmotor lämnar max vrid från start upp till sina maxvarv (i fallet elbilar vet jag inte vad detta kan vara, men är nog mycket höga, snurrar hjulen med 9000 varv i minuten går nog bilen jävligt fort...) Min Prius drar iväg som en skållad råtta upp till ca 80 km/h då bilen tycker att bensinmotor är ett bättre val och fimpar elmotorn. Det är ju förbrukning som styr i det fallet.

Drar iväg som en skållad råtta?
Jämfört med vad? En Lada?
Tider på 0-80 Km/h tack smile
Senast redigerat av Busgrabb (25 december 2013)

Autotech

Muttley
25 december 2013
#330
Busgrabb skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Lillkanto skrev:

Du måste mena att det inte behövs för att byta utväxling under färd (2 eller fler växlar)? Men en växellåda (slutväxel) måste dom ha ändå, dom kan inte driva direkt, då blir ju utväxlingen knasig.

En elmotor lämnar max vrid från start upp till sina maxvarv (i fallet elbilar vet jag inte vad detta kan vara, men är nog mycket höga, snurrar hjulen med 9000 varv i minuten går nog bilen jävligt fort...) Min Prius drar iväg som en skållad råtta upp till ca 80 km/h då bilen tycker att bensinmotor är ett bättre val och fimpar elmotorn. Det är ju förbrukning som styr i det fallet.

Drar iväg som en skållad råtta?
Jämfört med vad? En Lada?
Tider på 0-80 Km/h tack smile

0-100 är 10,4 enligt toyota själva.  http://www.toyota.se/cars/new_cars/priu … rect=false

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 december 2013
#331
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
Hybridsmurfen skrev:
En elmotor lämnar max vrid från start upp till sina maxvarv (i fallet elbilar vet jag inte vad detta kan vara, men är nog mycket höga, snurrar hjulen med 9000 varv i minuten går nog bilen jävligt fort...) Min Prius drar iväg som en skållad råtta upp till ca 80 km/h då bilen tycker att bensinmotor är ett bättre val och fimpar elmotorn. Det är ju förbrukning som styr i det fallet.

Drar iväg som en skållad råtta?
Jämfört med vad? En Lada?
Tider på 0-80 Km/h tack smile

0-100 är 10,4 enligt toyota själva.  http://www.toyota.se/cars/new_cars/priu … rect=false

Då tycker jag det är ungefär lika bra drag som en 740 GL och det är då ingen skållad råtta...
Senast redigerat av Busgrabb (25 december 2013)

Autotech

Evildan
25 december 2013
#332
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
Drar iväg som en skållad råtta?
Jämfört med vad? En Lada?
Tider på 0-80 Km/h tack smile

0-100 är 10,4 enligt toyota själva.  http://www.toyota.se/cars/new_cars/priu … rect=false

Då tycker jag det är ungefär lika bra drag som en 740 GL och det är då ingen skållad råtta...

http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQ … mp;index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.
Senast redigerat av Evildan (25 december 2013)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#333
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:

0-100 är 10,4 enligt toyota själva.  http://www.toyota.se/cars/new_cars/priu … rect=false

Då tycker jag det är ungefär lika bra drag som en 740 GL och det är då ingen skållad råtta...

http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQ … mp;index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

Autotech

7 432 Inlägg
26 december 2013
#334
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:

Då tycker jag det är ungefär lika bra drag som en 740 GL och det är då ingen skållad råtta...

http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQ … mp;index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

kan ju säga att det finns betydligt slöare volvosar, och även andra bilar,, även idag


Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#335
granadadr skrev:
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQ … mp;index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

kan ju säga att det finns betydligt slöare volvosar, och även andra bilar,, även idag

Vilka Volvo sedan -84 är betydligt slöare?
Körde man gasbilarna på gas så var dom inte så pigga men dom hade ändå alternativet bensindrift och då var det bättre än sjuföttin.

Andra bilar jo visst.

Autotech

7 432 Inlägg
26 december 2013
#336
Busgrabb skrev:
granadadr skrev:
Busgrabb skrev:
Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

kan ju säga att det finns betydligt slöare volvosar, och även andra bilar,, även idag

Vilka Volvo sedan -84 är betydligt slöare?
Körde man gasbilarna på gas så var dom inte så pigga men dom hade ändå alternativet bensindrift och då var det bättre än sjuföttin.

Andra bilar jo visst.

ta bara en toyota corolla,, fyyfaan, alla snåldieslar utom bmw, ex äldre volvo dieslar osv osv osv
min tdi gör 0-100 på ca 13 sek,, slödiesel 
som sagt finns MASSOR av bilar som är slöare

men vi släpper detta nu

inte det tråden handlar om wink wink
Senast redigerat av granadadr (26 december 2013)


Evildan
26 december 2013
#337
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:

Då tycker jag det är ungefär lika bra drag som en 740 GL och det är då ingen skållad råtta...

http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQ … mp;index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

1 534 Inlägg
26 december 2013
#338
Evildan skrev:
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Vad drömde du sen?

Evildan
26 december 2013
#339
jetta16v skrev:
Evildan skrev:
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Vad drömde du sen?

Jag har många gånger frågat mig själv vad en person med dylik återkommande tråkig attityd gör på just ett diskussionsforum?

Har du setat bak i en S60 när någon i med då mina 185cm ställt in framstolen?
Det är precis som i en V70 endast utrymme kvar för en person utan ben, jag får då inte plats med benen bakom mig själv i vare sig S60 eller V70 det får jag däremot i Priusen.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#340
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=LAiAdonQlL4&list=PLBA52C0C3C8250DDC&index=5
Ungefärligt som ovan sen vet vi ju alla att dessa race emot hastighetsmätaren i bilen inte är helt rättvisa av fler anledningar.
0-80km/h på ca 7.5-8,0 sekunder beroende på hur fullt batteriet är laddat och hur greppet är då framhjulen gärna vill spinna från stillastående vid full gas.
En Volvo 740GL B230f 116hk kör 0-100 på 11.6sekunder, så det skiljer alltså i runda slängar 1sekund.


http://www.teknikensvarld.se/2004/08/17 … -prius-gt/
Toyotas tekniker kan vara lite lekfulla.

Givetvis går det att klämma ur mer effekt även ur Priusens befintliga 1.5liters bränslemotor samt elektriska dito om så önskas, men det är inte det som är syftet med bilen.

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen vanlig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Edit: Sen är många 0-80 Km/h tider betydligt bättre (Om dina källor nu är korrekta) då det många gånger ska växlas till 3:an innan 100 och det försämrar ju en hel del.
Senast redigerat av Busgrabb (26 december 2013)

Autotech


Sök