5 december 2013
Trådstartare
Hej problemet började för ett tag sen då bilen hackade lite på 3an och 4an växel men gick över när jag släppte gasen/gasar försiktigt, igår körde jag en stund å allt e som vanligt, plockar upp min kompis, jag kör ca 90km/h plötsligt börjar bilen gå trögt och tappar kraft och jag växlar ner för att få upp farten utan lycka. han tappade kraften helt och dog sen när jag stannade. han gick väldigt trögt, tex lägger i 2ans växel känns som den accelererar väldigt långsamt, samt att motorlampan lyser, bilen har också ett dovt ljud (brukar int vara sådär dovt annars) och känns som den har tappat väldigt mycket effekt, från motorn hörs det konstigt som den arbetar tungt och hela motorn skakar! Någon annan som råkat ut för något lika? Ska tillägga körde upp för en uppförsbacke å bilen gick högst 20km med 2ans växel i. nu startar han men motorn skakar och har ingen kraft alls. ska notera att turbon lyste som en lampa när jag kollade då problemet inträffade. hoppas verkligen tips och råd. pendlar mellan Norrland och Skåne
ska notera att en dag innan eländet började så bytte jag:
tändstift
wastagen
en "luftventilation" slang som var skadad
Senast redigerat av Conceited (5 december 2013)
kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..