13 juni 2005
Trådstartare
Theo!
Okej. Så jag borde köra med 2st 2 kanals iställer för 1st 4-kanals? Men det känns lite med tanke på att jag inte kör så kraftiga grejor eller har jag fel? Hur grov strömkabel skall jag köra med? I nuläget har jag en ganska klen som Brl pracka på mig i ett kit för nåt år sedan, typ 8mm ellet nåt. Men jar har ju inte kört mer än 2st kanaler, tänkte uppgradera strömen och jorden nu när jag kopplar in basen, vad bör jag satsa på för grovlek? jag tror att 16mm borde räcka. Så jäkla trångt innanför listerna på bilen så jag vill ha det som räcker och inte typ 48mm!! Angående mina andra problem så är det inte tjockleken på jorden som spökar för jag har testat dubbla jordar.
Känns även som om 2st slutsteg kommer inkräkta för mycket på utrymmet i bilen. vill ha det så "cleant" som möjligt. Tror du att Kickers KX 350.4 räcker till det jag kör? ES framsystem (klarar 45rms) och comp VR 10" bas. Tror steget är på ca 75rms/kanal.
Basen har dubbla talspolar som jag tänkte seriekoppla och brygga på steget. då blir det 4Ohm bryggat, vad borde effekten då bli som jag får? Eller bör jag koppla spolarna till varsin kanal på steget? Vilket ger mest effekt till basen? Den klarar 300rms.
Mycket tacksam för din hjälp
Mvh Andreas
Numera Saab 9-5 Aero -00