3209
Sök

skillnaden mellan center och plopp?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
cutlass skrev:
Vad är det för skillnad på Plopp och Center?

Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Det är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.

tipps..det är bara googla så finner man svaren på det mesta!!

sedär då var problemet löst big_smile man tackar så mycket smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2006
hm jobbigt med sånna här trådar!!!!!.......för man blir så godis sugen lol wink tongue
Senast redigerat av volvo_glenne (15 november 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 november 2006
plopp är lite mildare i smaken och lite mörkare betydligt godare.... center e så söt att de gör åt i halsen hmm

EDIT: har en liten plopp och en liten center i kylen nu ska nog gå hämta big_smile
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (15 november 2006)

Bmw osv..

12 086 Inlägg
15 november 2006
Ok.. proffsen har talat.. den ända skillnaden jag känner, och den är liten är att plopp är lite sötare

Bussförare
97 Inlägg
16 november 2006
Detta var den skönaste tråden på länge lol lol lol

Jag är inte full, jag är beautiful

Supraman
2 300 Inlägg
16 november 2006
har testat bägge samtidigt och det var en viss skillnad mellan smakerna.

testa ni andra också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

383 Inlägg
16 november 2006
I sommras så stod jag inför just detta att ta reda på skillnad mellan plopp och center i smak....och de är en stor skillnad... men plopp vann smile nog om detta för min del nu wink

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
hihi nu idag köpte jag båda två smile i mitt tycke är plopp godare. center har väldigt mäktig smak så man hade nästan problem att få i sig hela paketet.

Sök