2984
Sök

Hjälp Alpine cva 1000r

172 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Tjo på er alla. är i startgroparna att plocka ihop mina gamla prylar som ligger men fick lite hjärnsläpp vid test av Alpine utrustningen. kopplade in alla enheter och startar upp. cd växlaren hoppar snart igång och poppar ac/dc med en gång. problemet och hjärnsläppet som nu uppstår är att min skärm vill inte komma ut på komando över huvudet taget. undrar vad har jag nu missat. känns som om att jag missat någon kabel men vad. hmm

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!

55 Inlägg
13 december 2013
skärmen kommer väl bara ut om du har "handbromsen" aktiv?? allså jordar den eller om de var plus den skulle ha .. tror de var jord big_smile

Pitebor är djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till den gretiska gudasagans giganter” Så skrev vetenskapsmannen Petrus Stecksenius-Graan från Uppsala i en avhandling år 1731

172 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
tackar. det skall jag ta en titt på så fort som bara möjligt. har allt nu liggande på arbetsbänken så det skall nog gå att felsöka.

55 Inlägg
14 december 2013
den ska vara spärrad så att man inte kan se på tv/video under körning därför ska en kabel kopplas till handbromsen :d

Pitebor är djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till den gretiska gudasagans giganter” Så skrev vetenskapsmannen Petrus Stecksenius-Graan från Uppsala i en avhandling år 1731

172 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
jepp nu har jag fått igång de och den funkar. nu funderar jag bara på vad man skall koppla in istället för tv. de antenner som är till detta är till de gamla analoga systemet. som de känns så kommer de vara stendött på tv biten men dvd, playstation funkar fint vart annat wink

55 Inlägg
14 december 2013
har du inte dvd i sterion?? så kanske en dator/nav/media spelare.. köpa en raspberry pi rev b som mediacenter och köra nav och media via den ut i sterion big_smile hehe fast.. vet inte riktigt hur du kan styra de med annat än ett tangentbord och mus.. Vist en mediacenter fjärrkontroll så kan du göra de mesta big_smile

172 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
njae. disp enheten är för sig, till denna är det en enhet för sig för 2xaux samt 2x lågnivå 1 video ut. till detta är tv delen och 6 skivors cd växlare. till tv delen kan jag även koppla in navigator enhet om så önskas. har 2 st fjärrisar till detta oxå. en för tv mm och en för övriga musikdelen.
söker man på Alpine cva 1000R så finner man en hel del. när det är 2 x aux så kan man hitta på lite mera. fick lite sug på att koppla in detta i nuvarande bil då det finns plats och utrymme wink

Sök